جستجو
رویداد ایران > خبرها > آمفوتریسین بی چیست؟ + نحوه تزریق، قیمت و خرید داروی قارچ سیاه کرونا amphotericin B

آمفوتریسین بی چیست؟ + نحوه تزریق، قیمت و خرید داروی قارچ سیاه کرونا amphotericin B

آمفوتریسین بی چیست؟ + نحوه تزریق، قیمت و خرید داروی قارچ سیاه کرونا amphotericin B
درمان قارچ سیاه ناشی از کرونا در ایران با داروی آمفوتریسین بی انجام می شود. این دارو برای درمان عفونت های جدی و تهدید کننده حیات به کار می رود و نحوه مصرف، خرید، قیمت و دوز مصرفی آن با سایر داروها متفاوت است.
 بیماری قارچ سیاه مسری نیست و افرادی را هدف قرار می‌دهد که دیابت، فشار خون بالا و نقص سیستم ایمنی دارند و به تازگی اخباری از شیوع آن به دنبال ابتلاء به کرونا منتشر شده است.

آمفوتریسین بی چیست؟

آمفوتریسن بی (amphotericin B) یک داروی ضد قارچ تزریقی است که برای درمان عفونت قارچی مهاجم تجویز می‌شود.

درمان با آمفوتریسین بی

برخی از موارد مصرف دارو آمفوتریسین B عبارت‌اند از:

قارچ سیاه چیست؟

قارچ سیاه یا موکورمایکوزیس یک عفونت قارچ ی جدی اما نادر است که توسط گروهی از قارچ‌ها به نام موکورمایست ایجاد می‌شود. این قارچ‌ها در سرتاسر محیط زندگی می‌کنند. قارچ سیاه عمدتاً افرادی را که دارای مشکلات سلامتی هستند یا از داروهایی استفاده می‌کنند که توانایی بدن را در مبارزه با میکروب‌ها و بیماری‌ها کاهش می‌دهد، تحت تأثیر قرار می‌دهند. اغلب پس از استنشاق هاگ‌های قارچ ی از هوا، سینوس‌ها یا ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین ممکن است پس از بریدگی، سوختگی یا سایر انواع آسیب‌های پوستی روی پوست ایجاد شود.

قارچ سیاه کرونا

ابتلاء به کرونا موجب قارچ سیاه نمی‌شود بلکه روند بروز قارچ سیاه به دلیل ریسک استفاده برخی داروهای مربوط به درمان عوارض کرونا است. به زبان ساده دلیل بروز قارچ سیاه در ادامه بیماری کرونا اما مربوط به استفاده زیاد داروهای ضد ایمنی است.
برای درمان و نجات بیماران مبتلا به نوع شدید کرونا برخی داروها تجویز می‌شود داروها استفاده می‌شود که ریسک ابتلاء به عفونت‌های قارچی را در بیمار بیشتر می‌کند. برخی بیماری‌های زمینه‌ای به ویژه دیابت کنترل‌نشده نیز یکی از ریزفاکتورهای مهم ابتلاء به این عفونت قارچی است.

درمان قارچ سیاه

درمان قارچ سیاه دشوار است. گاه ممکن است نیاز به درمان ضد قارچ ی داخل وریدی و جراحی باشد، آمفوتریسین بی نیز داروی منتخب است و مصرف آن باید به موقع شروع شود.

قیمت آمفوتریسین بی

قیمت این دارو پیش از اوج‌گیری کرونا و ابتلای افراد به قارچ سیاه حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود اما گزارش‌ها حاکی از فروش این دارو در بازار سیاه با قیمت سه و چهار میلیون تومان دارد و برای درمان چند عدد لازم است، یکی از فروشندگان غیر رسمی این دارو گفت: برای ۱۰ عدد ۴۲ میلیون تومان باید پول بدهید.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب