جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایلام بستری هستند

۴۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایلام بستری هستند

۴۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایلام بستری هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: هم اکنون ۴۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایلام بستری هستند.
​محمد کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۵۳ هزار و ۱۹۸ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۹۴۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۴۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: تعداد ۵۰ هزار و ۵۱۹ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.
وی گفت: در صورت کاستن از سطح مراقبت‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن مجدد بیماری وجود دارد و روند بستری در سایر استان‌ها همچنان افزایشی یا ناپایدار است.
کریمیان تصریح کرد: اگر امسال کنگره عظیم اربعین حسینی انجام شود و مرز بین المللی مهران به عنوان یکی از مرزهای تردد زائران انتخاب شود، لازم است که دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ مالی و نیروی انسانی همچون سال‌های اخیر حمایت و پشتیبانی شود.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیشترین میزان مرگ و میر در افراد جوان‌تر صورت می‌گیرد زیرا اکثر قریب به اتفاق افراد مسن در سطح کشور با واکسیناسیون ایمنی پیدا کرده‌اند، بیان کرد: افرادی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ایمنی کامل در برابر این بیماری ندارند و باید تا دریافت دوز دوم و ایمنی کامل؛ پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب