جستجو
رویداد ایران > خبرها > آیا حساسیت‌های دارویی مانع تزریق واکسن کرونا‌ست؟

آیا حساسیت‌های دارویی مانع تزریق واکسن کرونا‌ست؟

آیا حساسیت‌های دارویی مانع تزریق واکسن کرونا‌ست؟
معاون علوم پزشکی مشهد در مورد افرادی که حساسیت دارویی داشته و نوبت تزریق واکسن آن‌هاست توصیه مهمی دارد.
جبرائیل موفق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: براساس مستندات علمی موجود، سابقه آلرژی و یا حساسیت‌های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین و سایر آنتی بیوتیک‌ها ممانعتی جهت تزریق واکسن‌های کووید‏-19 محسوب نمی‌شود.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش ابهاماتی در فضای مجازی درباره منع مصرف واکسن‌های کووید‏-19 در افراد با سابقه آلرژی و یا حساسیت دارویی به اطلاع می‌رساند براساس مستندات علمی موجود، سابقه آلرژی و یا حساسیت‌های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین و سایر آنتی بیوتیک‌ها ممانعتی جهت تزریق واکسن‌های کووید‏-19 محسوب نمی‌شود.
موفق تصریح کرد: براساس راهنمای «ملاحظات کلی درباره تزریق واکسن کووید‏-19» که پیش از این به معاونت‌های غذا و دارو ابلاغ شده است، افرادی که سابقه حساست به غذا، داروها، لاتکس و یا سایر واکسن‌های غیر کووید‏-19 داشته‌اند، می‌توانند واکسن کووید‏-19 را دریافت کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماران دچار آلرژی فصلی، آسم و کهیر مزمن نیز می‌توانند واکسن کووید‏-19 را دریافت کنند افزود: بیماران با سابقه آنافیلاکسی به غذاها و یا سایر داروها، منع مصرف برای دریافت واکسن ندارند. این بیماران حتما تزریق واکسن را در مراکز درمانی دارای امکانات احیا باید انجام دهند و بعد از تزریق واکسن حداقل به مدت 30 دقیقه پایش شوند.
موفق گفت: توصیه می‌شود افرادی که دچار واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) و فوری به ترکیبات موجود در یک برند واکسن شده اند دیگر آن برند را تزریق نکنند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب