جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش روند ابتلا به کرونا در استان فارس ادامه دارد

افزایش روند ابتلا به کرونا در استان فارس ادامه دارد

افزایش روند ابتلا به کرونا در استان فارس ادامه دارد
معاون علوم پزشکی شیراز گفت: روزانه شاهد روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در فارس هستیم و تمامی گروه های سنی با کمترین بی توجه ای درگیر کرونا می شوند.
عبدالرسول همتی ظهر سه شنبه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: کماکان آمار بیماران مبتلا و دارای علائم کروناویروس در فارس به صورت سرپایی، بستری و فوت در حال افزایش است و با وضعیتی بسیار نگران کننده و وخیم مواجهیم.
او با اشاره به شدت انتقال گونه دلتا و مرگ آوری بیشتر کرونا در موج پنجم تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، موارد ابتلاء و فوت ناشی از کووید ۱۹ در تمامی گروه‌های سنی اعم از کودکان تا میانسالان، سالمندان، ورزشکاران و افراد بدون بیماری زمینه‌ای اتفاق افتاده است، بنابراین تمامی گروه‌های سنی با کوچک‌ترین بی توجهی و سهل انگاری درگیر این بیماری می‌شوند.
معاون بهداشت دانشگاه با تبیین وضعیت کنونی، خواستار مشارکت و همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس شد و ادامه داد: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلاء به کرونا ویروس در استان، نیاز است بازدیدها و نظارت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی به ویژه در اماکن پرتردد در استان افزایش یابد.
این مقام مسؤول در دانشگاه مهم‌ترین راه برون رفت از بحران کرونا ویروس و قطع زنجیره انتقال آن را جدی گرفتن این بیماری از سوی تمام اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، باید منتظر وضعیتی وخیم‌تر از این در استان باشیم.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب