جستجو
رویداد ایران > استان ها > لرستان| سیل لرستان در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بود

لرستان| سیل لرستان در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بود

لرستان| سیل لرستان در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بود
استاندار لرستان از تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی برای بررسی دلایل خسارت سیل در استان خبر داد و گفت: سیلاب لرستان در ۱۰۰ سال اخیر استان بی‌سابقه بود .

 سیدموسی خادمی اظهار داشت: اکنون روز مدیریت بحران است و هر کس آنچه در توان دارد برای حل مشکلات باید انجام دهد تا به شرایط عادی برگردیم.

او بیان کرد: برخی افراد در این شرایط به دنبال خواسته‌های شخصی خود حاشیه‌سازی می‌کنند که باید از طریق قانون با آن‌ها برخورد کرد، شما باید با استفاده از پایگاه‌های اجتماعی خود به دنبال حل مشکلات و مسائل مردم و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین باشید، مجموعه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران باید با همکاری یکدیگر این بحران را حل کنیم. خادمی با ابراز اینکه به‌محض مطلع شدن دولت در مرکز از رخ دادن این حادثه رئیس‌جمهور دستور رسیدگی را دادند، گفت: واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در محل حادثه حضور پیدا کرد و از نزدیک شرایط را نیز بررسی کرد که این نشان از توجه دولت به مردم است. استاندار لرستان از تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی برای بررسی دلایل این اتفاق خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آماری که کارشناسان امور آب استان دادند این‌چنین سیلی در 100 سال اخیر رخ نداده است، بالاترین دبی‌ای که از این رودخانه عبور کرده در صدسال اخیر 540 مترمکعب بر ثانیه بوده درصورتی‌که در آن شب دبی آب 570 مترمکعب بر ثانیه بوده‌، البته عواملی مانند ساخت‌وسازهای غیرمجاز، زیرگذرها و وجود پل‌های موقت در این حادثه بی‌تأثیر نبوده است.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب