جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بانوی مقاومت سه شهید مشهدی به فرزندان شهیدش پیوست

بانوی مقاومت سه شهید مشهدی به فرزندان شهیدش پیوست

بانوی مقاومت سه شهید مشهدی به فرزندان شهیدش پیوست
مادر فداکار شهیدان «حسن، عباس و ابوالفضل اسماعیل زاده زنجانی» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان حماسه آفرینش، بامداد پنج شنبه 14 مرداد به شهیدانش پیوست.
مشهدپایگاه خبری رویداد ایران-خدیجه طلعت فرزند صادق و مادر شهیدان «حسن، عباس و ابوالفضل اسماعیل زاده زنجانی» و مادربزرگ جانباز 45 درصد و آزاده سرافراز دفاع مقدس «محمود رعیت نژاد» در زادروزش و در سن 101سالگی به علت کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.
پیکر این تندیس صبر و استقامت پس از تشییع و طواف در حرم مطهر رضوی در خواجه ربیع مشهد و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده می‌شود.
حجت الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی پیامی درگذشت این مادر فداکار را تسلیت و برای بازماندگان از خداوند منان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.
کتاب «بانوی قرن» به نویسندگی «سعیده زراعتکار» بخشی از خاطرات این مادر فداکار از دوران کودکی، جبهه و شهادت فرزندان عزیزش را به رشته تحریر در آورده است.
همچنین کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» کتاب دیگر خانم زرعتکار است که خاطرات شفاهی جانباز و آزاده «محمود رعیت‌نژاد» را به نگارش در آورده است.
«خدیجه طلعت» متولد سال 1299، صاحب 5 پسر، 5 دختر، بیش از 40 نوه و 40 نتیجه و اهل مشهد مقدس است.
برادران شهید «حسن، عباس و ابوالفضل اسماعیل زاده زنجانی» که مزار مطهرشان در خواجه ربیع مشهد قرار دارد، به ترتیب در 1336، 1339 و 1342 در  مشهد مقدس چشم به جهان گشودند و در چهارم خرداد 1361 در شلمچه، 29 اسفند 1360در چزابه و 19 مرداد 1360در بانه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده 17 هزار و  ۳۲۱شهید، 49 هزار و ۹۷۶جانباز و سه هزار و ۳۹۱ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب