جستجو
رویداد ایران > استان ها > کهگیلویه و بویراحمد| کاهش آمار طلاق در استان

کهگیلویه و بویراحمد| کاهش آمار طلاق در استان

کهگیلویه و بویراحمد| کاهش آمار طلاق در استان
آمارهای سازمان ثبت و احوال نشان می‌دهد که از سال ۹۰ تا ۹۵ رتبه این استان در بحث طلاق از رتبه ۲۳ کشور به رتبه ۱۶ رسیده است . براساس این آمارها، بیشتر طلاق‌ها در این استان در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد ضمن اینکه تحصیلات ۳۱ درصد افرادی که از همسر خود جدا می‌شوند زیر دیپلم است .

پس از چند سال که آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد رو به فزونی می‌رفت و کارشناسان و مسئولان را بشدت نگران کرده بود آمار سال جاری برخلاف پیش‌بینی‌ها از کاهش تعداد طلاق در این استان خبر داد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان طلاق در سال جاری در این استان نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی شمار ازدواج هم در این مدت 6 درصد کم شده است.

 سعید محوری افزود که پنج هزار و 460 واقعه ازدواج در سال جاری در استان ثبت‌شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش‌یافته است.

او گفت: در سال جاری یک هزار و 978 واقعه طلاق در این استان ثبت‌شده که کاهش 10 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

محوری با اشاره به ورود و تشکیل یک هزار و 403 فقره پرونده به دفاتر ثبتی، افزود: از این تعداد یک هزار و 207 فقره آن با صدور رأی لازم مختومه شد.

او افزود: 18 هزار و 261 سند مالکیت نیز در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد صادرشده است.

محوری وصول مطالبات بانکی را یکی دیگر از وظایف این اداره برشمرد و گفت: در سال جاری سه هزار و 730 میلیارد ریال از مطالبات بانکی استان وصول‌شده است.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب