جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان

شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان

شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با بهره برداری از آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، غربالگری و شناسایی واریانت‌های مهم کروناویروس SARS-CoV2 در کاشان امکان پذیر است که سه مورد ابتلا به کرونای هندی تایید شد.
مهدی دلاوری اظهار کرد: این آزمایشگاه با همکاری یک واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه اقدام به ساخت سه کیت غربالگری مولکولی واریانت‌های مختلف کرونا کرده است.
وی افزود: با استفاده از توان این آزمایشگاه تعدادی سویه مشکوک به هندی تشخیص داده شده و بر اساس نامه  دریافتی از مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت سه نمونه ابتلا به کرونای هندی تایید شد.
به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تشخیص قطعی این سه بیمار، بیانگر چرخش ویروس در منطقه بوده و با توجه به اینکه قدرت سویه هندی در انتقال به سایر افراد بیشتر از سویه انگلیسی است احتمال وجود بیشتری از این سویه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل  بسیار زیاد است.
دلاوری گفت: نگاه کلی به وضعیت کرونا در منطقه  نشان می دهد متاسفانه آمار موارد سرپایی و بستری چند روز اخیر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل روند افزایشی دارد و با توجه به شرایط موجود، احتمال موج پنجم کرونا بیش از پیش افزایش یافته است.
وی افزود: از همشهریان تقاضا داریم شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر قرار داده و در انجام این ضوابط اهتمام داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: واکسیناسیون به معنی ایجاد ایمنی کامل نیست و احتمال مبتلا شدن افراد واکسینه شده نیز وجود دارد، پس افرادی که واکسن را دریافت کرده اند حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب