جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پلاک‌های مخدوش ردیابی می‌شوند

پلاک‌های مخدوش ردیابی می‌شوند

پلاک‌های مخدوش ردیابی می‌شوند
سرپرست پلیس راه مازندران از شناسایی خودرو‌هایی که پلاک‌های مخدوش دارند خبر داد.
سرهنگ عبادی سرپرست پلیس راه مازندران ، با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک خودرو‌ جرم است، گفت: خودرو‌هایی که  با پلاک‌های مخدوش تردد می کنند قابل شناسایی و ردیابی هستند.
او با بیان اینکه پلیس با هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و یا پوشاندن پلاک وسایل نقلیه برابر قانون رفتار خواهد کرد، افزود: اگر راننده‌ای با مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو سعی در نقض قوانین داشته باشد، پلیس ضمن توقیف خودرو، راننده متخلف را به مرجع قضایی معرفی خواهد کرد.

سرهنگ عبادی گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر شکل ظاهری پلاک خودرو و یا دستکاری در آن جز مصادیق مخدوش کردن پلاک است که مجازات قانونی تعیین شده برای این عمل شامل توقیف وسیله نقلیه، اعمال قانون و حبس از ۶ ماه تا ۱ سال بوده است.
او افزود:ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به مازندران همچنان ممنوع است و ماموران مستقر در مبادی ورودی از ادامه سفر این خودرو‌ها جلوگیری می‌کنند.

سرهنگ عبادی گفت: تردد غیر مجاز در جاده‌های مازندران در شهر‌های قرمز (در صورت وجود شهر قرمز) تا یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی نیز تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه به همراه خواهد داشت.

سرپرست پلیس راه مازندران گفت: تردد خودرو‌ها امروز دوشنبه  ۷ تیر در تمامی محور‌های مازندران عادی و سطح جاده‌ها نیز خشک است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب