جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه پنجم تیر ۱۴۰۰

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه پنجم تیر ۱۴۰۰

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه پنجم تیر ۱۴۰۰
روند صعودی شاخص بورس فعلا خیال توقف ندارد. امروز هم بازار سرمایه با لباس سبزرنگ هفته را آغاز کرده و در ابتدای معاملات شاهد افزایش قیمت سهام اغلب نماد‌های شاخص‌ساز به خصوص در گروه فلزات اساسی، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی و سرمایه‌گذاری‌ها هستیم.
به گزارش فرارو، تا جایی که در ۳۰ دقیقه اولیه بازار امروز، شاخص کل ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد جهش را تجربه کرده و در این ساعات، شستا، فولاد، تاپیکو، فملی، فخوز، وغدیر و ومعادن بیشترین تاثیر را در ثبت این جهش دارند.
 
در ابتدای معاملات امروز شاخص کل ۱.۰۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۵۳ صدم درصد رشد کرده که نشان می‌دهد با وجود همراهی نماد‌های کوچک و متوسط در مسیر صعودی، شرایط برای نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز بهتر است.  

لباس سبز بر تن سه چهارم نماد‌های بازار

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز شنبه، پنجم تیرماه ۱۴۰۰ اکثریت بازار لباس سبز به تن کرده‌اند. طوری که از بین ۲۹۳ نماد معامله شده، حدود ۲۱۶ نماد روند صعودی دارند و تنها ۷۷ نماد در این مسیر همراهی نکرده و با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.
در بازار فرابورس هم تعداد نماد‌های سبزرنگ بیشتر است. امروز و در ساعات اولیه معاملات از بین ۱۸۹ نماد معامله شده در این بازار، ۱۱۱ نماد با افزایش قمیت سهام روبرو هستند و ۷۸ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند.
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه دوم تیرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
رنگ سبز نمای ابتدایی بازار امروز، ما را به ادامه روند صعودی شاخص بورس امیدوار کرده است. در ساعات اولیه معاملات، شاهد نمادهای یک‌دست سبزرنگ در گروه فلزات اساسی هستیم. سرعت افزایش قیمت لیدرهای این گروه یعنی فولاد و فملی چندان بالا نیست اما دیگران از جمله ذوب و فخوز گام‌های بلندی در مسیر صعودی برداشته‌اند. به گزارش فرارو، با سبز شدن گروه فلزات اساسی اغلب صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF شرایط مناسبی پیدا کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به رشد بیش از چهار درصدی قیمت واحدهای آگاس اشاره کرد.
امروز دارا یکم بدون تغییر نسبت به روز گذشته و پالایش با رشد یک درصدی معامله می‌شود. شستا، لیدر شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی بعد از یک هفته عملکرد قابل توجه، امروز هم شاهد تشکیل صف خرید و افزایش قیمت پنج درصدی است. گروه خودرو و ساخت قطعات در مسیر صعودی بازار امروز همراه نیست. خودرو، خساپا، ختور و خزامیا نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و تغییر چندانی پیدا نکرده‌اند. البته نمادهای کوچک و متوسط گروه از جمله خرینگ لباس سبز پوشیده‌اند. گروه محصولات شیبمیایی به رنگ سبز تیره درآمده و نمادهای بزرگ گروه به جز تاپیکو و بوعلی که صف خرید دارند، بقیه عموما گام‌های کوتاهی برداشته‌اند. فرآورده‌های نفتی امروز بین دو تا چهار درصد افزایش قیمت دارند.
بانک‌ها بدون تغییر و با قیمت هفته گذشته معامله می‌شوند. استخراج کانه‌های فلزی از جمله گروه‌های سبز بازار است که در آن شاهد افزایش قیمت ومعادن، تاصیکو و کچاد و تشکیل صف خرید برای کاما هستیم. سرمایه‌گذاری‌ها هم امروز دل سهامدارانشان را با افزایش قیمت سهام شاد کرده‌اند. دارویی‌ها، غذایی‌ها، سیمان، بیمه، لیزینگ و نهادهای مالی از دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب