جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > علت جان باختن پسر ۱۱ ساله حاجی آبادی چه بود؟

علت جان باختن پسر ۱۱ ساله حاجی آبادی چه بود؟

علت جان باختن پسر ۱۱ ساله حاجی آبادی چه بود؟
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پسر ۱۱ ساله اهل بخش فارغان حاجی آباد بر اثر عقرب گزیدگی جان باخت.
فاطمه نوروزیان صبح امروز (سوم تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این پسر ۱۱ ساله ساعت ۵ صبح اول تیرماه دچار عقرب گزیدگی شد و ساعت ۱۳ بعدازظهر و با تاخیر ۸ ساعته توسط خانواده به مرکز بهداشت فارغان منتقل شد.
وی با بیان اینکه پس از انتقال به مرکز بهداشت و به تشخیص پزشک به بیمارستان حاجی آباد منتقل شد، اظهار کرد: گرچه آمبولانس نیز برای انتقال این فرد فراهم بود، ولی به اصرار خانواده توسط خودشان به بیمارستان حاجی آباد منتقل که این موضوع با تاخیر و تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه انجام شد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: پس از انتقال به بیمارستان حاجی آباد، زهر عقرب تا حد زیادی اثر کرده و پس از تزریق سرم ضد عقرب به تشخیص پزشک به بندرعباس منتقل شد.
نوروزیان با اشاره به اینکه این نونهال پس از انتقال به بندرعباس و در حوالی ساعت ۱۹ به علت اثر زهر عقرب جان باخت، تصریح کرد: خانواده این نونهال از نبود سرم ضدعقرب در مرکز بهداشت فارغان گلایه دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تایید این موضوع عنوان کرد: در مراکز بهداشتی که در نزدیکی بیمارستان‌ها قرار دارند، سرم ضد عقرب توزیع نمی‌شود و مرکز بهداشت فارغان نیز به علت نزدیکی به بیمارستان حاجی آباد از جمله این مراکز محسوب می‌شود.
نوروزیان با اشاره به تاخیر ۸ ساعته در انتقال این نونهال به بیمارستان بیان کرد: این تاخیر و سهل انگاری خانواده در انتقال این نونهال به بیمارستان علت جان باختن وی است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب