جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش هزینه‌های تولید قیمت میوه‌های تابستانی را گران کرده است

افزایش هزینه‌های تولید قیمت میوه‌های تابستانی را گران کرده است

افزایش هزینه‌های تولید قیمت میوه‌های تابستانی را گران کرده است
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: افزایش هزینه‌های تولید انواع میوه سبب گرانی نرخ میوه‌های تابستانی در بازار همدان شده است.
رضا البرزی اظهار داشت: انواع میوه‌های تابستانی و نوبرانه وارد بازار همدان شده و هیچ گونه کمبودی هم در عرضه محصولات احساس نمی‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت میوه‌های تابستانی نسبت به سال گذشته گرانتر شده است، تصریح کرد: وقتی هزینه‌های تولید، بسته‌بندی، نیروی کار و حمل‌ و‌ نقل یک کالا افزایش می‌یابد بدون شک قیمت نهایی کالاها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با اشاره به اینکه با گرم شدن هوا محصولات چند منطقه از کشور وارد استان می‌شود اظهار داشت: با افزایش عرضه قیمت کالاها روند کاهشی پیدا می‌کند.
البرزی با بیان اینکه امروز میانگین قیمت هر کیلوگرم  توت فرنگی 20 هزار تومان و نرخ زرد‌آلو نیز بیش از 30 هزار تومان بوده است، تصریح کرد: با رسیدن زردآلوهای تولید استان قیمت هم پایین می‌آید.
وی با اشاره به گرانی قیمت زردآلو در بازار گفت: به خاطر سرمازدگی در باغات ساوه و شهریار میزان تولید و عرضه زرد آلو نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه قیمت انواع میوه به صورت روزانه و با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اظهار داشت: واحدهای خرده فروشی‌ها نیز با توجه به نوع کالا اجازه کسب سود 15 تا 35 درصدی را دارند.
البرزی از نظارت روزانه و مداوم بازرسان اتحادیه و تعزیرات در بازار خبر داد و گفت: همه واحدهای خرده فروشی موظف به نصب برچسب قیمت بر روی کالاها هستند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب