جستجو
رویداد ایران > استان ها > جشنواره قرآنی «دعوت» به پایان رسید

جشنواره قرآنی «دعوت» به پایان رسید

جشنواره قرآنی «دعوت» به پایان رسید
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) از پایان کار جشنواره ملی دعوت با همراهی 877 هزار و 950 مخاطب در سه بخش کودکان، نوجوانان و عمومی خبرداد و گفت: طی ماه مبارک رمضان به 550 نفر از برگزیدگان این جشنواره کارت هدیه پنج میلیون ریالی، 232 کارت هدیه ۵۰۰ هزار ریالی و 180بسته فرهنگی آموزشی اهدا شده است. جشنواره قرآنی «دعوت» به کار خود پایان داد.

به گزارش رویداد ایران_قم،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی «دعوت» در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این جشنواره با هدف عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل زنجیره تواصی به حق و صبر، با بهره‌مندی از بسترهای رسانه‌ای به ویژه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنبال شده است.

 وی از دعوت به‌عنوان معنای اصلی واژه «تواصی» یاد کرد و افزود: برای برگزاری این جشنواره مصادیق حق، صبر و تقوا از آیات قرآن کریم استخراج و ۳۰  کلیپ و عکس نوشت برای کودکان، ۳۰ کلیپ و عکس نوشت برای نوجوانان و ۳۰ کلیپ با موضوع شاخصه‌های دولت اسلامی با بهره‌مندی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری برای بخش عمومی تولید شد که روزانه برای هر بخش یک محتوا که مربوط به جزء قرآن همان روز بود منتشر و از آن سؤال طرح شد.

معاون فرهنگی آستان کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: سؤالات جشنواره دعوت در آیین ترتیل خوانی شبکه سه سیما، شبکه مجازی شاد، آیین ترتیل خوانی نوجوانان در شبکه امید و هدهد، آیین ترتیل خوانی شبکه قم، کانون‌های مساجد کشور، سایت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان مدارس صدرا منتشر و اطلاع‌رسانی شد و روزانه نزدیک به ۴۰ هزار نفر از سنین مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۷۷ هزار و ۹۵۰ مخاطب در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان در جشنواره دعوت شرکت کردند، افزود: طی ماه مبارک رمضان به ۵۵۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره کارت هدیه پنج میلیون ریالی، ۲۳۲ کارت هدیه ۵۰۰ هزار ریالی و ۱۸۰بسته فرهنگی آموزشی اهدا شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری این جشنواره وزارت آموزش و پرورش با محوریت شبکه شاد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شبکه‌های یک، سه و پنج سیما، شبکه‌های امید، هدهد و قم، دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان مدارس صدرا با آستان مقدس همکاری مطلوبی داشته‌اند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه طی ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله مراسم مذهبی و محافل ترتیل‌خوانی با بهره‌مندی از بستر رسانه به شیوه مطلوب دنبال شده است، گفت: هر چند امسال با محدودیت‌هایی روبرو بودیم اما تلاش کردیم تا فضای معنوی حرم مطهر را به منازل محبان اهل‌بیت(ع) منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کاهش شیوع ویروس کرونا و کنترل وضعیت این بیماری در کشور، بعد از ماه مبارک رمضان به ویژه در مناسبت‌های مذهبی بتوانیم به صورت گسترده‌تر با اجرای خدمات فرهنگی در راستای تحقق اهداف مورد نظر رهبری گام برداریم.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب