جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سجادی: تا امروز ۶۰ سهمیه در ۱۳ رشته کسب کرده‌ایم

سجادی: تا امروز ۶۰ سهمیه در ۱۳ رشته کسب کرده‌ایم

سجادی: تا امروز ۶۰ سهمیه در ۱۳ رشته کسب کرده‌ایم
سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: روز گذشته جلسه‌ای با مسئولین برگزاری المپیک و سه نفر از همکارانم انجام شد که بیشتر در خصوص ثبت نام همه اعضای کاروان و موارد مربوط به آیدی کارت بود.
نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در نشست خبری که به صورت مجازی برگزاری می‌شود، اظهار داشت: روز گذشته جلسه ای با مسئولین برگزاری المپیک و سه نفر از همکارانم انجام شدکه بیشتر در خصوص ثبت نام همه اعضای کاروان و موارد مربوط به آیدی کارت بود. اسامی نفرات نیز چک شد.
وی تاکید کرد: این دوره با 5 رشته بیشتر در 33 رشته و در 339 رویداد و با حضور 11 هزار و 90 ورزشکار برگزار خواهد شد که 48.5 درصد زنان و بقیه مردان هستند. با تصمیم IOC در سال 2024 نسبت جنسیتی برابر خواهد شد . مسابقات در 42 مکان ورزشی برگزار می‌شود که بخشی از آن در بخش المپیک توکیو در سال 1962 است.
سجادی افزود: بیشتر مکان‌ها جدید است و فاصله اماکن ورزشی تا دهکده جدید 27 و تا دهکده قدیم 24 کیلومتر است. در حال حاضر اماکن ورزشی صددرصد کامل و تجهیز است. محل اقامت ما مشخص شده و موقعیت نسبتا خوبی در دهکده دارد. در دستورالعمل اخیر برای حضور کلیه شرکت کنندگان اعم از تیم‌ها و خبرنگاران باید 72 ساعت قبل در کشور خود آزمایش دهند و در فرودگاه توکیو نیز تست گرفته می‌شود که زمان پاسخ آن 10 دقیقه است. اگر تست مثبت باشد، ورزشکار 15 روز قرنطینه خواهد شد. بعد از تست، همه به محل اقامت خود اعزام می‌شوند. همه هیئت‌های شرکت کننده در دهکده قرنطینه هستند و هیچ بازدیدی از شهر وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: در طول بازی‌ها نیز به صورت تصادفی از افراد تست گرفته می‌شود. تا امروز 60 سهمیه در 13 رشته کسب کرده‌ایم. بسکتبال سه نفره دو مسابقه پیش رو دارد در یک رویداد سه تیم و در یک رویداد دیگر سه تیم حضور دارند. باید ببینیم چقدر شانس دارند. آبهای آرام‌نیز در روسه شرکت می‌کند و کاراته در پاریس شرکت می‌کند و تکلیف ما روشن خواهد شد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب