جستجو
رویداد ایران > خبرها > کرونا از طریق خون منتقل نمی شود

کرونا از طریق خون منتقل نمی شود

کرونا از طریق خون منتقل نمی شود
مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی سرایت نمی‌کند.
 افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: مراجعه‌کنندگان به سازمان انتقال خون برای اهدای خون، سالم‌ترین افراد جامعه هستند چراکه کوچک‌ترین ضعف و بی‌حالی و یا حالت سرماخوردگی در وجود خود حس نمی‌کنند.
او با اشاره به اینکه برخی افراد ممکن است ناقل بیماری باشند، افزود: برای همین امر مراکز انتقال خون استان از ازدحام جمعیت پیشگیری می کند و تخت‌ها را با فاصله زیاد چیدمان کرده‌اند همچنین سطوح را همواره ضدعفونی می‌کنند و پنجره‌ها را باز قرار می‌دهند تا هوا در محیط جریان داشته باشد علاوه بر این سطح اکسیژن خون افراد را اندازه‌گیری و از شرایط ظاهری فرد برای تشخیص بیماری کرونا اطمینان حاصل می‌کنند.
مدیرکل انتقال خون استان همدان بیان کرد: هر ساله در شب‌های قدر افرادی برای نذر خون به این مرکز مراجعه می‌کردند که امسال به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت با آن‌ها تماس گرفته و از آن‌ها خواستیم نذر خون را به روز‌های دیگر موکول کنند.
محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان توصیه می‌کنیم که افراد در شب برای اهدای خون مراجعه کنند چراکه پس از افطار با مصرف مایعات و تقویت بدن خود دچار ضعف و بی‌حالی نخواهد شد.
او با تأکید بر اینکه مراقبت از اهداکننده و همچنین سلامت گیرنده وظیفه اصلی ما است، افزود: سلامت فرد اهداکننده ابتدا با آزمایش های فشار و قند خون بررسی می شود و سپس اجازه اهدای خون به ایشان داده خواهد شد، تاکنون موردی پیش نیامده که اهدا کننده ای پس از اهدای خون کارش به بیمارستان کشیده شده باشد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب