جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پرسپولیس«شجاع» برد، استقلال «دلپذیر»

پرسپولیس«شجاع» برد، استقلال «دلپذیر»

پرسپولیس«شجاع» برد، استقلال «دلپذیر»
هفته چهاردهم لیگ برتر، روز پنجشنبه و دیروز با برگزاری 6 دیدار ادامه پیدا کرد. در اولین بازی پنجشنبه ماشین‌سازی در ورزشگاه بنیان‌دیزل میزبان پرسپولیس بود. سرخپوشان این دیدار را با علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، آدام همتی، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، حمیدرضا طاهرخانی، علی علیپور و گادوین منشا آغاز کردند و ماشین‌سازی هم با فرناندو ده‌خسوس، سید احمد موسوی، محمد اهل شاخه، محمدحسین کنعانی زادگان، پیمان بابایی، رضا خالقی‌فر، فرید بهزادی، مسیح زاهدی، محمد خرم‌الحسینی، سعید مهری و احمد زنده روح به زمین آمد.
هفته چهاردهم لیگ برتر، روز پنجشنبه و دیروز با برگزاری 6 دیدار ادامه پیدا کرد. در اولین بازی پنجشنبه ماشین‌سازی در ورزشگاه بنیان‌دیزل میزبان پرسپولیس بود. سرخپوشان این دیدار را با علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، آدام همتی، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، حمیدرضا طاهرخانی، علی علیپور و گادوین منشا آغاز کردند و ماشین‌سازی هم با فرناندو ده‌خسوس، سید احمد موسوی، محمد اهل شاخه، محمدحسین کنعانی زادگان، پیمان بابایی، رضا خالقی‌فر، فرید بهزادی، مسیح زاهدی، محمد خرم‌الحسینی، سعید مهری و احمد زنده روح به زمین آمد.
در آغاز بازی، شاگردان برانکو عملکرد بهتری نسبت به حریف خود داشتند. در دقیقه ۸، علیپور فرصت بسیار خوبی برای شوتزنی منشا ایجاد کرد اما شوت مهاجم پرسپولیس به گل تبدیل نشد. البته در ادامه شاگردان رضا مهاجری هم فرصت خوبی در دقیقه ۱۵ به دست آوردند اما شوت مسیح زاهدی راهی به دروازه پیدا نکرد. در دقیقه ۳۳، شوت خالقی‌فر به گل تبدیل نشد و در ادامه روی ضد حمله، علیپور با پاسی خوب، عالیشاه را تک‌به‌تک کرد اما شوت او با واکنش ده‌خسوس همراه بود. در دقیقه 44، ماشین‌سازی نزدیک بود به گل برسد که همین باعث شد تا بیرانوند، به سوی نوراللهی برود و به او اعتراض کند. نوراللهی هم جواب بیرانوند را داد و با دست او را به سمت دروازه خواند تا با این حاشیه، نیمه اول بدون گل به پایان برسد.
در نیمه دوم و در دقیقه ۴۶ شوت علیپور با واکنش ده‌خسوس دور شد. در ادامه برانکو اولین تعویض خود را انجام داد و با بیرون کشیدن طاهرخانی در دقیقه 56 سعید حسین‌پور را وارد میدان کرد. در دقیقه ۶۷ منشا با یک شوت فنی زیبا، دروازه ماشین‌سازی را هدف قرار داد که ده‌خسوس با واکنشی دیدنی توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه 82 هم محمد امین اسدی جایگزین علیپور شد. در دقیقه ۸۵ شوت خرم الحسینی، توسط بیرانوند مهار شد. در دقیقه 86 و در یکی از حملات پرسپولیس، عالیشاه به توپ نرسید و بیرون از محوطه زمین، توپ را محکم به سمت هواداران ماشین سازی شوت کرد که به فنس‌های بنیان دیزل برخورد کرد اما این موضوع باعث ناراحتی بازیکنان ماشین‌سازی شده و با عالیشاه درگیر شدند و سیدرضا مهدوی داور بازی هم با یک کارت زرد عالیشاه را جریمه کرد. در دقیقه 89 محمد قادری به جای بهزاد کریمی به میدان آمد اما در حالی که بازی با تساوی بدون گل رو به پایان بود، پرسپولیس روی ضربه ایستگاهی به گل رسید. عالیشاه توپ را سانتر کرد و با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 90+3 سرخپوشان به گل رسیدند تا 3 امتیاز شیرین این بازی خارج از خانه را به اندوخته خود بیفزایند.
گفتنی است، پرسپولیس در دقیقه 94 روی یک ضدحمله توانست توسط محمد امین اسدی به گل دوم برسد اما داور آن را مردود دانست و آفساید اعلام کرد. محمد ریاحی کارشناس داوری در این خصوص گفت:«گل پرسپولیس صحیح بود و داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد.»
 تساوی دربی شمال
در دیگر بازی پنجشنبه، نساجی و سپیدرود در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با تساوی
2 - 2 به پایان رسید و تقابل جواد نکونام و علی کریمی برنده نداشت. در این دیدار، نساجی با گل محمدمهدی نظری (۴۵) پیش افتاد اما در ادامه محمد غلامی (۵۷ پنالتی) و میلاد شیخ (۶۸) برای سپیدرود گلزنی کردند و مهرداد عبدی (۷۸) بازی را به تساوی کشاند.
 پیروزی بی‌دردسر آبی‌ها
در بازی سوم پنجشنبه، استقلال و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. وینفرد شفر در این بازی، سیدمهدی رحمتی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، میلاد زکی پورفرشاد محمدی مهرفرشید باقری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، روح الله باقری  وریا غفوری و طارق همام را به میدان فرستاده بود و پائولو سرجیو نیز شهاب گردان، حسین ساکی، سیروان قربانی، عقیل کعبی، اکبر ایمانی، طالب ریکانی، میلاد جهانی، کرارجاسم، مصطفی احمدی رضا جبیره و وفا هخامنش را در ترکیب نفت قرار داده بود.
استقلال بازی را هجومی شروع کرد و حملات پیاپی این تیم باعث شد تا آبی‌ها در دقیقه ۷ به گل برسند. کرنر ارسالی اسماعیلی به روی دروازه نفت آبادان با اثرگذاری چشمی همراه شد و در شلوغی محوطه جریمه، کرارجاسم و عقیل کعبی هم نتوانستند توپ را دور کنند و توپ در محوطه 6 قدم مقابل فرشید باقری قرار گرفت و او گل اول بازی را به ثمر رساند. پس از آن بازی کمی آرام شد ولی در ادامه، ضد حمله زیبای استقلالی‌ها با وریا غفوری شروع شد و او توپ را به محمدی‌مهر رساند و پاس به بیرون این بازیکن با حرکت فوق‌العاده بدون توپ روح‌الله باقری همراه شد تا توپ به طارق همام برسد و او در دقیقه 24 با شوتی سرکش برای بار دوم دروازه گردان را باز کرد. شاگردان شفر پس از گل دوم، رو به کنترل بازی آوردند و تنها یک‌بار جهانی با شوتی از زاویه بسته در دقیقه ۳۹ دروازه رحمتی را تهدید کرد تا نیمه اول با همان نتیجه 2 بر صفر به پایان برسد.
نفتی ها نیمه دوم را به قصد جبران آغاز کردند و سرجیو، بهنام برزای را به جای ریکانی به میدان فرستاد اما استقلال نیمه دوم را هم خوب ادامه داد. شفر برای تحرک بیشتر خط حمله اش، روح‌الله باقری را از زمین بیرون کشید و اللهیار صیادمنش را در دقیقه ۶۵ به زمین فرستاد و نفت هم جاناتان بواریتو را دقیقه 67 به جای جهانی وارد میدان کرد اما بازهم استقلال در دقیقه ۷۴ به گل رسید. صیادمنش روی پاس در عمق اسماعیلی با ضربه‌ای چیپ به زیبایی دروازه نفت را باز کرد تا آبی‌ها به گل سوم برسند. پس از این گل، بازی با درگیری‌های متعدد دو تیم همراه بود که در متن این درگیری‌ها کرار حضور داشت و حتی در یکی، دو صحنه با هموطن خود، همام درگیر شد که در نهایت داور او را با کارت زرد جریمه کرد. در ادامه بازی محمدرضا غبیشاوی در دقیقه ۷۸ به جای احمدی به زمین آمد ولی بازهم فشار استقلالی ها برای زدن گل چهارم ادامه داشت. در دقیقه 84 ضربه مارکوس نویمایر به تیر خورد و او یک دقیقه پس از ورودش به زمین به جای محمدی مهر نتوانست گلزنی کند. در دقیقه 87 هم میثم تیموری به جای زکی‌پور به میدان آمد و بعد از بازی به خاطر این که اولین بازی خود را برای استقلال انجام داده گریه کرد. این بازی با همان نتیجه 3 بر صفر به پایان رسید تا آبی‌پوشان برای اولین بار در این فصل، دومین برد پیاپی خود را به دست آورند و پنجمین پیروزی فصل‌شان را هم جشن بگیرند.
سپاهان صدرنشین شد
در بازی‌های دیروز، دیدار سایپا و استقلال خوزستان یک بر یک به پایان رسید. مهدی ترابی (19) برای سایپا گلزنی کرد و مجتبی رمضانی (78) بازی را به تساوی کشاند تا شاگردان علی دایی همچنان در حسرت برد باشند. در بازی حساس این هفته، سپاهان یک بر صفر و با گل مهرداد محمدی (27) پدیده را شکست داد و جای این تیم را با تفاضل گل بهتر در صدر جدول گرفت. در دیگر دیدار، نفت مسجد سلیمان نیز یک بر صفر و با گل پیمان میری (6) پیکان را از پیش رو برداشت تا ناکامی‌های تیم مجید جلالی هم ادامه داشته باشد. گفتنی است، در تنها دیدار باقی مانده هفته چهاردهم، از ساعت 15 امروز، پارس جنوبی و تراکتورسازی در جم به مصاف هم می‌روند. این دو تیم فصل گذشته که اولین دوره حضور پارس جنوبی در لیگ برتر بود، دو بار با هم دیدار کردند که هر دو بازی 1-1 شد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب