جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماه رمضان فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد 1318 شهید رمضان است

ماه رمضان فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد 1318 شهید رمضان است

ماه رمضان فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد 1318 شهید رمضان است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: یک هزار و 318 نفر از شهدای استان در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده‌اند.
مشهدپایگاه خبری رویداد ایران -حجت الاسلام حسین معصومی گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از خاطرات، رشادت، و فداکاری‌ها است و در ماه رمضان ارج و مقام این فداکاری‌ها به اوج رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: جنگ و مبارزه با دشمن شب و روز نمی‌شناسد، رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با دهان روزه نیز با رژیم صدام می‌جنگیدند و با همان حال به شهادت می‌رسیدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد استان ادامه داد: استان خراسان رضوی 17 هزار 311 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که از این تعداد یک هزار و 318 شهید در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.

این مقام مسئول تاکید کرد: «روزه ‌داري»، «تاكيد به قرائت قرآن»، «دعا براي رزمندگان اسلام»، «آرزوي شهادت»، «وحدت»، «توجه به فرامین اسلام» و «حفظ حجاب» از مهمترین مواردی است که شهدا در وصیت نامه‌های خود به آن تاكيد ویژه کرده‌اند. 

وی در خصوص تغییرات آمار شهدا و ایثارگران افزود: شهادت و جابه جایی خانواده شهدا و ایثارگران به استان خراسان رضوی و برگزاری کمیسیون‌های ایثارگری باعث می‌شود، آمار شهدا، جانبازان و آزادگان در طول سال چندین بار تغییر کند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب