جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سفرهای نوروزی و دورهمی‌ها موجب تغییر وضعیت نطنز از زرد به قرمز شد

سفرهای نوروزی و دورهمی‌ها موجب تغییر وضعیت نطنز از زرد به قرمز شد

سفرهای نوروزی و دورهمی‌ها موجب تغییر وضعیت نطنز از زرد به قرمز شد
فرماندار نطنز گفت: سفرهای نوروزی، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عقد و عروسی و رفتن به طبیعت به شکل دسته جمعی از عوامل مؤثر در تغییر وضعیت نطنز از زرد به قرمز شد.
رمضانعلی فردوسی درباره وضعیت شهرستان نطنز و تبدیل وضعیت این شهرستان از زرد به قرمز، اظهار کرد: یکی از دلایل مهم این تبدیل وضعیت، سفرهای نوروزی و کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که در نتیجه به طرز محسوسی، آمار مبتلایان بالا رفت و وضعیت از زرد به قرمز تغییر پیدا کرد.
وی افزود: در نطنز بومی‌های زیادی از این شهرستان ساکن کلانشهرهای بزرگ مانند تهران هستند که در تعطیلات طول سال به شهر خود سفر می‌کنند. در یک مقطع زمانی قبل از ایام نوروز که شرایط کشور از نظر شیوع کرونا بهتر بود سفرها تا حدی آزاد شد و ما طبق قانون نمی‌توانستیم مانع پلاک‌هایی شویم که از شهرهای زرد و آبی به نطنز می‌آیند.
فرماندار نطنز گفت: همچنین دورهمی های خانوادگی، مراسم عقد و عروسی و رفتن به طبیعت به شکل دسته‌جمعی یکی دیگر از عواملی بود که وضعیت شهرستان را بدتر کرد. یکی از مشکلاتی که وجود دارد خودروهایی هستند که پلاک‌های تهران دارند، اما بومی شهرستان هستند به همین دلیل اعمال قانون درباره چنین پلاک‌هایی مشکل است، چون کسی که ساکن تهران است نطنز هم خانه دارد.
فردوسی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در شهرستان نطنز ۲۸ نفر است که نسبت به میانگین شهرهای دیگر استان آمار پایینی است. طبق آخرین آمار حدود ۳۰ درصد افرادی که در شهرستان نطنز تست کرونا می‌دهند، نتیجه تست آنان مثبت است، البته تعداد تست‌های مثبت نیز از میانگین استانی پایین‌تر است.
وی با بیان اینکه شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را بهتر رعایت کنند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به شدت مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در نطنز اجرا می‌شود و تمام مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل هستند. حتی با بلندگو در سطح شهر هشدارهای لازم جهت آگاهی بهتر مردم داده می‌شود. مشاغل گروه یک هم که مجاز به فعالیت هستند، به شدت در حال کنترل هستند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب