جستجو
رویداد ایران > خبرها > فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو

فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو

فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو
ذرت به علت داشتن کربوهیدرات زیاد برای سلامتی پوست و مو بسیار موثر می باشد. مو و پوست سر را سلامت می بخشد. یکی از خاصیت های فوق العاده ذرت برای پوست و مو می باشد که برای داشتن موهای صاف و نرم می توانید از ذرت کمک بگیرید.
ذرت سبب می شود تا تعادل بین اسیدهای چرب امگا سه و امگا شش در بدن حفظ شود. این دو ماده سبب می شود که مو و پوست سر دچار خشکی نشوند.
 
چنانچه بدن شما دچار کمبود این دو عنصر شود موهای شما شکننده شده و ریزش موهای شما شدید می شود. ذرت دارای عنصر های گفته شده برای سلامت پوست و مو می باشد.
 
فواید ذرت برای پوست و مو
 

مبارزه با بیماری های مو

علاوه بر ذرت، روغن ذرت هم دارای مزایای سلامتی بالایی می باشد؛ ویتامین ای و اسیدهای چرب موجود در این روغن برای مبارزه با بیماری های مو مفید است. شما می توانید از روغن ذرت برای درمان شوره سر استفاده کنید.
 
استفاده موضعی از روغن ذرت سبب می شود تا موها هیدراته شده و از صدمه دیدن محافظت شود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن ذرت با رادیکال های آزاد موجود در پوست سر مبارزه می کند و از صدمه دیدن جلوگیری می شود. همینطور ذرت حاوی ویتامین K می باشد که سبب جذب بهتر کلسیم در بدن می شود.
 
بسیاری از افراد برای داشتن پوست و موی زیبا حاضرند هزینه های زیادی را تحمل کنند. خوردن ذرت سبب می شود تا یک روش طبیعی برای داشتن پوست و موی زیبا داشته باشید. ذرت از پوست بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش مواظبت می کند.
 
با افزایش سن صدمه هایی که به پوست وارد می شود افزایش پیدا می کند. همینطور وجود چین و چروک های موجود در پوست باعث می شود زیبایی کم شود. ذرت می تواند به روند پیشگیری از پیری کمک کند. ذرت به علت داشتن مواد مغذی برای خشکی و ریزش مو هم موثر است. 
 
خاصیت ذرت برای موهای سالم
 

تقویت و افزایش رشد مو

ذرت دارای مقادیر قابل توجه آهن و فولات است که به بهترشدن گردش خون و اکسیژن در بدن کمک کرده و با تقویت فولیکو ها سبب افزایش رشد موی سر می شود.
 

درمان خشکی و ریزش مو

چنانچه از خشکی و ریزش مو رنج می‌برید، آرد ذرت به علت ویتامین E و اسیدهای چرب موثر می‌تواند برایتان موثر باشد. بنابراین استفاده از آرد ذرت می‌تواند به تغذیه مو کمک کند، همینطور با حفظ هیدراته پوست می‌تواند از پیری زودرس پیشگیری کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌های موجود در آرد ذرت با مسدود کردن رادیکال‌های آزاد می‌توانند از صدمه سلولی پیشگیری کنند.
 
مبارزه با بیماری‌های مو با ذرت
 

مبارزه با بیماری‌های مو

روغن ذرت، ترکیبی عالی از مواد مغذی مثل ویتامین E و اسیدهای چرب را فراهم می‌کند. بنابراین، مصرف موضعی از این روغن می‌تواند موها را تغذیه‌شده و هیدراته نگه‌دارد و مراحل پیری را کند کند. آنتی‌اکسیدان‌ها، با مهار رادیکال‌های آزاد زیان آور، می‌توانند از ضرر سلولی پیشگیری‌کنند.
 
بنابراین ذرت، به علت مبارزه با فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد مضر، برای جلوگیری و مبارزه با ریزش و خشکی مو مفید است. به‌علاوه، ذرت حاوی ویتامین K است که می‌تواند به جذب کلسیم در بدن کمک‌کرده و از این روش، از ریزش مو پیشگیری ‌کند. بنابر علل بالا، یکی از خاصیت های بی نظیر ذرت، باید مبارزه با بعضی از بیماری‌های مربوط به مو باشد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب