جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جانبازان شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند

جانبازان شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند

جانبازان شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بیش از 49 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد 515 جانباز شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام حسین معصومی  با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: سوم شعبان روز تولد بزرگ پاسداری که با خون خود، فرزندان و یارانش، مکتب اسلام را زنده کردند.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان سه هزار 146 پاسدار جان خویش را در راه حفاظت از اسلام و انقلاب فدا کردند، افزود: امروز، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همگان است و هر چه داریم به برکت و جانفشانی شهداو ایثارگران است.
وی با تبریک فرا رسیدن چهارم شعبان میلاد با سعات حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: خراسان رضوی 49 هزار  914جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد 515 جانباز شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند.
وی در خصوص آمار جانبازان زن گفت: این استان 81 جانباز زن دارد که بیشتر این عزیزان در دوران جبهه پرستار، پزشک و یا خدمات پشتیبانی ارائه می کردند. این بانوان جلوه های ایثار و مقاومت در جامعه هستند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد به درصد جانبازان اشاره کرد و گفت: از مجموع جانبازان 711 نفر جانباز 70درصد، 19 هزارو 804 نفر جانباز 25 تا 69درصد و 29399 جانباز زیر 25 درصد هستند.
وی با بیان اینکه تمامی جانبازان 70درصد پس از فوت شهید محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: سه دهه از جنگ تحمیلی می گذرد و جانبازان بیش از 30سال است که مجروحیت دفاع مقدس را همراه خود دارند، قطعا و یقننا اجر وپاداش این عزیزان به صورت مادی قابل سنجش نیست.
حجت الاسلام معصومی در پایان به ویژه برنامه های این روز اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل از جانبازان 70 درصد قطع نخاعی و خانواده های این عزیزان در مشهد، دیدار مسئولان استانی با جانبازان در دو مرکز توانخبشی و بازتوانی  امام خمینی (ع) مشهد، و همچنین اجرای طرح علمداران حماسه در مشهد و شهرستان ها از ویژه برنامه های این روز است.
 
برچسب ها
نسخه اصل مطلب