جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > بازیگران "جلال" درباره این سریال انقلابی پرماجرا چه می‌گویند؟

بازیگران "جلال" درباره این سریال انقلابی پرماجرا چه می‌گویند؟

بازیگران "جلال" درباره این سریال انقلابی پرماجرا چه می‌گویند؟
تهیه‌کننده "جلال۲" اعتقاد دارد این سریال با ۲۵۰ لوکیشن، رکوردی جدید در حوزه سریال‌سازی رقم زده؛ سریالی که روایتی انقلابی از خانواده و سیاست دارد.

سریال "جلال" را باید به عنوان نخستین مجموعه های نمایشی استانی دانست که سری دوم آن هم به پخش سراسری رسیده است. سریال استانی- انقلابی که هم در مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی تولید شده و هم برهه‌ای از تاریخ انقلاب را روایت می‌کند. تاریخی که به جغرافیای استانی گره خورده و تصویرگر سال‌های 1338 تا 1356 در تبریز است که در سری اول در 15 قسمت تولید و از شبکه یک روی آنتن رفت.

"جلال" سریالی شخصیت‌محور است که به روایت زندگی جلال با بازی عمار تفتی در روزهای انقلاب می‌پردازد. در واقع از طریق روایتی شخصیت محور به بازنمایی حوادث و رویدادهای انقلاب دست می‌زند. به عبارت دیگر این سریال تاریخی، قیام مردم آذربایجان شرقی در فاصله سال‌های 1338 تا بیست و نهم بهمن 1356 را در قالب درام اجتماعی روایت می‌کند.


هم تراز با یک سریال ملی/ رکوردشکنی در تعدد لوکیشن

مرتضی صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه این مجموعه در تراز یک مجموعه نمایشی ملی تولید شده است، تصریح کرد: این سریال 26 قسمتی سومین مجموعه فاخر مرکز آذربایحان شرقی است که در 2 سال گذشته از شبکه‌های ملی پخش می‌شود و تصویربرداری صحنه‌های دفاع مقدس و بازنمایی آزادسازی سوسنگرد از نکات برجسته آن است. این سریال رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای است و داستان انقلاب اسلامی استان را پس از 29 بهمن 1356 تا پیروزی انقلاب و پس از آن تا سال‌های 1361 و 1362 روایت می‌کند و نقطه بارز آن روایت حضور شخصیت‌های برجسته انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهدای محراب شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی، شهید آیت‌الله مدنی و سردار شهید علی تجلایی است.

صفری سریال جلال را جزو سنگین‌ترین پروژه‌های سریال‌سازی عنوان کرد و گفت: این مجموعه با 250 لوکیشن، 648 سکانس و بیش از 250 بازیگر دیالوگ‌دار و صد‌ها هنرور در ضبط یک سریال با این حجم در کمتر از یک سال رکورد جدیدی از خود به نمایش گذاشت.

او خاطرنشان کرد: رویکرد این اثر منطبق بر انتظارات مقام معظم رهبری است و سعی کردیم بخشی از گذشته پرافتخار ملت بزرگ ایران و ظلم وجور دوران ستمشاهی را به تصویر بکشیم.

صفری، بومی‌گرایی در تولیدات آثار نمایشی مراکز استان‌ها و میدان دادن به هنرمندان بومی و محلی در کنار روایت واقعیت‌های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در استان و تجلیل از حماسه‌سازان این عرصه‌ها را از ویژگی‌های خوب و ممتاز این مجموعه تلویزیونی برشمرد و گفت: برای این مجموعه 5 فصل طراحی شده است، چرا که ظرفیت بزرگی در تبریز وجود دارد و می‌توان بخشی از تاریخ تبریز و آذربایجان را در این قالب به تصویر کشید.

مدیرکل صدا و سیمای استان اضافه کرد: این اثر نگاه دقیقی به موضوع دفاع مقدس دارد و تلاش شده برای جلال روایت دقیق صورت گرفته و پژوهش قوی پشتوانه فیلمنامه وجود داشته باشد.


روایت بازیگران؛ از دختر جلال تا شخصیت دکتر مبین

سریال جلال سریال پربازیگری است که علاوه بر تعداد بالای بازیگران بومی از بازیگران ملی هم بهره برده است. عمار تفتی، حمیرا ریاضی و مهران رجبی از جمله مهم‌ترین بازیگران آشنای این مجموعه تلویزیونی‌اند. برخی از بازیگران بومی درباره سریال و نقش خود در آن به نکاتی اشاره کرده‌اند که جالب توجه  است.

هادی افتخارزاده از بازیگران این مجموعه، نقش یک مأمور شهربانی به نام سخاری را بازی می‌کند که مأموریت دارد از تهران به تبریز بیاید و پرونده‌ای را پیگیری کند و ورود او به ماجراهای متعددی را رقم می‌زند. او در این گفت‌وگو تأکید کرد: آنچه توجه من را برای بازی جلب کرد، ویژگی‌های خاص گروهبان بود که قصه را دگرگون می‌کرد و همین، جای بازی بیشتر برایم گذاشته بود. یکی دیگر از ویژگی‌های سخاری این بود که او خیلی خشن نیست و با صدای بلند حرف نمی‌زند، بلکه خشونتش در آرامش او جلوه پیدا می‌کند. خیلی سعی کردم این نقش را همان‌طور که از من می‌خواهند بازی کنم.


سریالی برای اتحاد اقوام ایرانی

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی درباره این مجموعه تلویزیونی، گفت: اشاره به نقش شهدای محراب در پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت مبارزان انقلابی از دیگر نقاط قوت این سریال است. رسانه ملی باید مراکز استان‌ها را پشتیبانی و حمایت کند تا شاهد تداوم این مسیر باشیم. استفاده از مضامین انقلابی، اشاره به نقش سوسنگرد در 8 سال دفاع مقدس، توجه به اتحاد اقوام ایرانی از دیگر نقاط مثبت این سریال به شمار می‌رود.


 فصل سوم "جلال" کلید می‌خورد/ ورود به قصه شهدای مدافع حرم 

بنابر اعلامِ مدیرکل سیمای استان‌های صداوسیما که با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت‌وگویی داشت، فصل سوم "جلال" بعد از عید نوروز کلید خواهد خورد. سریالی که طراحی 5 فصل دارد و بعداز تولید موفق فصل اول و حتی روزهای خوبِ فصل دوم در ابتدای سال 1400 تولید فصل سوم این سریال را آغاز خواهد کرد.
مدیرکل سیمای استان‌های صداوسیما همچنین اشاره کرد: در تبریز مردانی بزرگ و رویدادهایی مهم داریم که سریال "جلال" بخشی از آن را به نمایش می‌گذارد. در فصل دوم سریال از 29 بهمن 1357 تا آزادی سوسنگرد را نشان خواهیم داد و در فصل‌های بعد نیز ادامه تاریخ مانند شهدای مدافعان حرم را به نمایش می‌گذاریم.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب