جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تقاضای آجیل در بازار زنجان به پایین‌ترین حد خود رسید

تقاضای آجیل در بازار زنجان به پایین‌ترین حد خود رسید

تقاضای آجیل در بازار زنجان به پایین‌ترین حد خود رسید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه همکاری "بسیج اصناف" با بازرسان سازمان صمت ستودنی است، گفت: تقاضای آجیل در بازار زنجان به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
ناصر فغفوری در زمینه بحث گرانی و گرانفروشی، اظهار داشت: بحث گرانی ناشی از عرضه و تقاضا، کمبود و یا زیاد بودن کالایی رخ می‌دهد و معمولا نمی‌توان با این مسئله استانی و منطقه‌ای برخورد کرد و سیاست، دستورالعمل یا سرکوب غیرمنطقی تنها مقطعی جواب می‌دهد و منجر به عدم تولید کالا می‌شود.
وی با بیان اینکه برای ما بیشتر موضوع گرانفروشی مطرح است، افزود: ما به هیچ وجه با مغازه‌داری که با کد اقتصادی و فاکتور مشخص کالایی را به فروش می‌رسانند برخورد نمی‌کنیم چرا که گرانی اجناس یک موضوع کشوری است و اصلا ربطی به مغازه‌دار ندارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: برخی از اقلام جزء گروه یک هستند که در کمیسیون نظارت به آن‌ها قیمت داده می‌شود و اقلام گروه دوم کالاهایی هستند که انجمن حمایت از مصرف‌کننده با همکاری اتاق اصناف برای آن قیمت تعیین می‌کنند و گروه سوم که عمده اقلام را شامل می‌شود مشمول قیمت‌گذاری نیستند و اگر تخلفی صورت گیرد سود متعارف و قیمت آن را بررسی می‌شود و اگر شامل گران‌فروشی شد برخورد می‌شود.
وی با اشاره مصداقی به قیمت آجیل عنوان کرد: طبق نوسانات قیمتی بازار مشاهده می‌کنیم که افزایش قیمت آجیل نسبت به سال گذشته کمتر است و به طور کلی تقاضا از این جنس بسیار کم شده است؛ سال‌های گذشته بسیاری از آجیل‌فروشان جواز خود را لغو کرده‌اند.
فغفوری گفت: برای شب‌های عید نظارت‌ها تشدید خواهند شد و خوشبختانه با همکاری بسیج اصناف امسال 50 نیرو همیار به بازرسان افزوده شده است و تعداد گروه‌ها افزایش پیدا کرده‌اند بر این اساس امیدواریم که نظارت‌ها مثمرثمر باشند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب