جستجو
رویداد ایران > خبرها > آموزش کاشت سبزه ی توپی

آموزش کاشت سبزه ی توپی

آموزش کاشت سبزه ی توپی
کاشت سبزه یکی از سنت های عید نوروز می باشد. برای زیباتر شدن سفره ی هفت سین تان، هر سال به روش های جدید و زیبایی آن را بکارید و از دیدن آن لدت ببرید.

سبزه به شکل نیم دایره :

این مدل سبزه نیم دایره را می توانید با هر بذری از جمله عدس، ماشک، و گندم کاشت. ما از عدس استفاده کردیم.
 
ابتدا حدود 3 لیوان عدس را خیس کنید و اجازه بدهید جوانه بزنند. پس از آن ماکت مورد نظر را آماده کنید. برای ساخت ماکت به شکل نیم دایره ابتدا، کاسه و یا سبدی را برگردانید و قسمت بیرون آن را لایه ای پنبه بزنید. و یک لایه پارچه ی تنظیف را روی آن بکشید و با دست آن را درست گرد کنید.
 
سپس کاسه و یا سبد آماده شده تان را داخل توری های پلاستیکی قرار بدهید و زمانی که بذرها جوانه زدند، داخل توری بریزید، دقت کنید همه ی قسمت های آن به یک اندازه باشند و دقت کنید جایی از آن خالی نماند. بذرها را با احتیاط بریزید که آسیب نبینند. ضخامت عدس ها در اطراف آن باید حدود 5-6 سانت باشد.
 
توری را جمع کنید و آن را ببندید و اضافه های آن را بچینید. با این روش سبزه ای به شکل نیمدایره دارید.
 

کاشت سبزه ی دو رنگ نیم دایره و توپی
 
اما اگر بخواهید سبزه ی شما کاملا گرد و به شکل توپ باشد، باید از بذرهای لعابدار استفاده کنید. در ادامه با نحوه ی کاشت سبزه توپی آشنا شوید.
 

آموزش کاشت سبزه توپی :


ایده هایی برای کاشت سبزه ی کروی
 
اگر خواستید از اسفنج استفاده کنید و روی آن پنبه نکشید. پس از گرد کردن اسفنج، آن را در آب قرار بدهید تا کاملا آب به آن جذب شود. سپس روی آن جوراب نازکی بکشید و اضافه های آن را بچینید.
 
و بعد از خیس کردن جوراب بذرهای خیس خورده را روی آن بکشید و بقیه ی مراحل را مانند بالا انجام بدهید.
 
برچسب ها
نسخه اصل مطلب