جستجو
رویداد ایران > خبرها > آشنایی با فواید و مضرات چای یاس

آشنایی با فواید و مضرات چای یاس

آشنایی با فواید و مضرات چای یاس
قرن هاست که مردم از چای یاس لذت می برند. چای یاس در چین در دوره سلسله تانگ (907-618) کشت می شد و ممکن است مردم حتی قبل از آن زمان چای یاس نوشیده باشند. برای بسیاری از مردم ، نوشیدن چای یاس یک تجربه لذت بخش است. همچنین ممکن است فواید سلامتی داشته باشد.
اگرچه برخی افراد چای یاس را با اولانگ یا چای سیاه درست می کنند ، اما در دم نوش سنتی از برگ های چای سبز استفاده می شود. در روش کلاسیک ، تولید کنندگان برگ های چای سبز را با شکوفه های گل یاس ترکیب می کنند. (طرز تهیه چای سرد نعناع و گل یاس)
 
چای یاس در سراسر کره زمین محبوب است و نه تنها به دلیل طعم خوب آن بلکه به خاطر مزایای سلامتی زیادی دارد که شامل بهبود سلامت قلب و عروق ، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از دیابت است. برخی تحقیقات پیامدهای مثبتی را برای سرطان ، بهبود روند هضم و خواص پایین آورنده کلسترول نشان داده اند. همچنین مشخص شده است که باکتری های مضر را از بین می برد و التهاب مزمن را تسکین می دهد.
 

اطلاعات تغذیه ای چای یاس

مانند بسیاری از چای ها ، چای یاس هیچ ارزش غذایی ندارد مگر اینکه شیر ، شکر یا سایر مواد غذایی را به آن اضافه کنید.
یک فنجان چای یاس شامل:
کالری: 0
پروتئین: 0 گرم
چربی: 0 گرم
کربوهیدرات ها: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
شکر: 0 گرم
چای یاس همچنین حاوی برخی ویتامین ها و مواد معدنی از برگ های چای سبز است:
اهن
روی
پتاسیم
مس
این مواد مغذی در چای یاس به مقدار کمی یافت می شود.
 
چای یاس با وجود خواص آرامش بخشی و تغییر دهنده روحیه ، منبع کافئین است
 

اثرات جانبی چای یاس 

بگذارید عوارض احتمالی این چای را بررسی کنیم.
• ممکن است عوارض بارداری ایجاد کند : اگرچه بسیاری از روش های آروماتراپی در دوران بارداری رایج است ، اما بوی شدید و مواد شیمیایی چای یاس در دوران بارداری توصیه نمی شود. مواردی وجود داشته است که استفاده از چای یاس یا روغن ضروری یاس (که گاهی برای تهیه چای استفاده می شود) باعث انقباضات زودرس در زنان باردار شده است. قبل از افزودن این چای به رژیم خود با پزشک خود مشورت کنید.
 
• ناراحتی روده ای : بسیاری از افراد استفاده از چای یاس برای تقویت متابولیسم یا حتی به عنوان كمك تمرینی برای تحریک كاهش وزن اضافی را انتخاب می كنند ، اما بسیار اسیدی است، بنابراین مصرف آن با معده خالی برای از بین بردن وزن یا عملکرد متابولیك می تواند باعث درد یا ناراحتی روده شود.
 
• کافئین : چای یاس با وجود خواص آرامش بخشی و تغییر دهنده روحیه ، منبع کافئین است که محرکی است که از طرق مختلف روی افراد تأثیر می گذارد. منظور از کافئین مسدود کردن برخی انتقال دهنده های عصبی در مغز است که باعث احساس هوشیاری یا انرژی مورد نیاز اکثر افراد از کافئین می شود. با این حال ، برخی از افراد به خصوص در مقادیر زیاد نسبت به اثرات کافئین بسیار حساس هستند. قبل از افزودن چای یاس به رژیم خود با پزشک خود مشورت کنید یا از تجربیات خود در مورد سایر محصولات حاوی کافئین استفاده کنید یا به جای آن نسخه بدون کافئین بخرید. 
برچسب ها
نسخه اصل مطلب