جستجو
رویداد ایران > خبرها > درمان افتادگی شانه؛ فقط ۱۰ دقیقه تمرین

درمان افتادگی شانه؛ فقط ۱۰ دقیقه تمرین

درمان افتادگی شانه؛ فقط ۱۰ دقیقه تمرین
اگر از درد دست، بازو، شانه و گردن رنج می‌برید، ممکن است دچار افتادگی شانه شده‌اید. یکی از روش‌های توصیه شده برای افتادگی شانه، ورزش است که در این مطلب چند حرکت ورزشی موثر را آموزش داده‌ایم.
 اگر از درد دست، بازو، شانه و گردن رنج می‌برید، ممکن است دچار افتادگی شانه شده‌اید. شانه‌های پایین، کوتاه شدن گردن و تغییر حالت ترقوه از علائم افتادگی شانه‌ها می‌باشند. یکی از روش‌های توصیه شده برای افتادگی شانه، ورزش است. حقیقت این است که در بیشتر مواقع، افرادی که از افتادگی شانه رنج می‌برند، عضلات فوقانی ضعیفی دارند. بنابراین، اگر بتوانید این عضلات را ورزش دهید، این احتمالاً کافی است که شانه‌ها به حالت اولیه خود برگردند.

درمان افتادگی شانه با حرکات اصلاحی و ورزش
برای درمان افتادگی شانه‌ها ۱۱ تمرین ساده توسط مرکز توانبخشی امید توصیه شده است که پیشنهاد می‌کنیم در خانه این حرکات را انجام دهید.
کشش ذوزنقه‌ای قسمت فوقانی بدن


حرکت ورزشی سوپرمن
 

تمرین سوپرمن قسمت فوقانی و تحتانی کمر شما را درگیر می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا با کمردرد مبارزه کنید و از انحنای ستون فقرات جلوگیری می‌کند و افتادگی شانه شما نیز اصلاح می‌شود.

حرکت ورزشی بریج

این تمرین علاوه بر اصلاح افتادگی شانه، عضلات کمر را نیز تقویت می‌کند، که برای وضعیت خوب بدن مهم است.

تمرین غلتکی فوم (فوم رولر) برای قسمت فوقانی کمر

غلتک فوم به شما در تسکین درد عضلات کمر، اصلاح شانه‌های گرد شده و افتاده و وضعیت کلی کمک می‌کند.

ورزش گربه – گاو

ورزش گاو و گربه برای کشش عضلات کمر، پایین ستون فقرات و عضلات اصلی شما بسیار مناسب است.

حرکت کشش عضله خم کننده زانو زده

کشش خم کننده مفصل ران که به حالت زانوزده در آمده است به از بین بردن تنش در عضلات لگن و کمر کمک می‌کند و همچنین در اصلاح شانه‌های افتاده موثر است.

ورزش سگ پرنده

سگ پرنده به از بین بردن کمر درد کمک می‌کند، هسته را تقویت می‌کند و حالت مناسب برای شانه‌های افتاده را ایجاد می‌کند.

حرکت پلانک – بازو

پلانک نه تنها در چربی سوزی موثر است، بلکه به تقویت عضلات ستون فقرات، شانه و دست‌ها نیز کمک می‌کند، از کمردرد جلوگیری می‌کند و به بهبود وضعیت بدن کمک می‌کند.

کشش T ستون فقرات


ماساژ شانه

یک توپ ساده تنیس می‌تواند به شما کمک کند تا درد شانه‌های خود را در مناطق مختلف برطرف کرده و آن‌ها را آرام کنید. تمام آنچه در اینجا نیاز دارید یک توپ تنیس و یک دیوار است.

ماساژ نوعی درمان قدیمی است که از کشش و فشار ملایم بر روی بدن برای تسکین درد عضلات و مفاصل استفاده می‌کند و بدن شما را متعادل می‌سازد. ماساژ به انعطاف پذیری عضلات و سفتی مزمن کمک می‌کند. برای نتیجه بهتر، با وضعیت بدنی خوب، می‌توانید با تمرکز روی عضلات ستون فقرات، این نوع ماساژ را امتحان کنید.
ورزش برای افتادگی شانه‌ها می‌تواند موثر باشد، اما توجه به وضعیت بدن در طول روز و تلاش برای ثابت نگه داشتن ستون فقرات نیز مهم است.

کشش معکوس شانه
این یک تمرین موثر برای کشش عضلات پشت و شانه و از بین بردن تنش و درد در آن‌ها است.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب