جستجو
رویداد ایران > استان ها > سمنان > سند مالکیت ۲۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی میامی صادر شد

سند مالکیت ۲۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی میامی صادر شد

سند مالکیت ۲۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی میامی صادر شد
رییس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری میامی گفت : به دنبال اجرای طرح کاداستر ، از ابتدای امسال تا پایان دی ماه سند مالکیت برای ۲۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان صادر شد.


محمدعلی رضایی روزگذشته در گفت و گو با ایرنا ، افزود : با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی ،تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی به عنوان اولویت کاری منابع طبیعی و ابخیزداری قرار دارد که با همکاری اداره ثبت  اسناد و املاک میامی تا پایان سال ۴۰۰ هزار هکتار سند مالکیت در این شهرستان صادر خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی  گفت : حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهمترین وظایف منابع طبیعی محسوب می شود.

رضایی تصریح کرد : با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح های عمرانی خواهد داشت .

وی ادامه داد: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات مهم و اساسی است که نقش به‌سزایی در شفافیت و جلوگیری از پدیده زمین خواری و فساد در معاملات ایفا می‌کند.

کاداستر (حدنگاری) منابع طبیعی شامل نقشه های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس شیوه نامه کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و در سامانه شمیم ( شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می شود.

اجرای حدنگاری جزو طرح های ملی و از برنامه های اصلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به شمار می رود که تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی از محل اعتبارات ملی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات از جمله اهداف اصلی اجرای آن است.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۸۳۰هزار هکتار است .

شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی وکالپوش و ۴٠ هزار تن جمعیت است

  
برچسب ها
نسخه اصل مطلب