جستجو
رویداد ایران > خبرها > 13 درمان خانگی موثر برای درمان زخم پا به طور طبیعی

13 درمان خانگی موثر برای درمان زخم پا به طور طبیعی

13 درمان خانگی موثر برای درمان زخم پا به طور طبیعی
زخم پا کمتر از یک کابوس نیست! آنها فقط شنیع به نظر نمی رسند و مانع اعتماد به نفس شما نمی شوند ، بلکه می توانند نشانه ای از یک بیماری پزشکی جدی تر باشند.
زخم های پا نتیجه آسیب های جزئی در پا است ، جایی که پوست شما می شکند و اجازه می دهد هوا یا باکتری ها به بافتهای زیرین برسند. معمولاً این آسیب طی یک یا دو هفته بهبود می یابد ، اما گاهی اوقات ، پوست بهبود نمی یابد و زخم هایی ایجاد می کند که می تواند کاملاً دردناک باشد. در این مقاله ، ما درمان های خانگی را ذکر کرده ایم که می تواند به درمان طبیعی زخم پا کمک کند.
 

زخم پا چیست؟

زخم پا ، زخم هایی است که در پوست شکسته یا آسیب دیده ایجاد می شود. . معمولاً آنها دقیقاً بالای مچ پا ، در سمت داخلی پاها برجسته ترند.
به غیر از آسیب های پوستی ، زخم پا نیز ممکن است در نتیجه یک بیماری زمینه ای ایجاد شود. بیماریهایی که ممکن است منجر به ایجاد زخم پا شوند به طور خلاصه در زیر آورده شده است.
 
کنترل زخم پا در بیماران دیابتی
 
یک برگ آلوئه ورا برداشته و کمی برش دهید. ماده ژله مانند را از روی برگ بریزید. ژل را مستقیماً به زخم های پای خود بمالید. این کار را روزانه 2-3 بار انجام دهید.
 
آلوئه ورا یک گیاه درمانی است که به طور گسترده ای برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. در بهبود زخم های پا بسیار موثر است زیرا نه تنها از رشد باکتری جلوگیری می کند بلکه از عفونت بیشتر نیز جلوگیری می کند.. این ماده حاوی ترکیباتی مانند آنتراکینونها و هورمونهای خاصی است که گفته می شود خاصیت ترمیم زخم را به آن وارد می کند.
 
2. روغن نارگیل
 
راههای درمان زخم پا
 
کمی عسل ارگانیک در نوک انگشتان خود بگیرید. آن را به آرامی به زخم های باز پای خود بمالید و بگذارید روی آن بماند. می توانید بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با آب بشویید. این کار را حداقل 2-3 بار در روز انجام دهید.
 
عسل یکی از رایج ترین روش های درمانی برای درمان زخم ها و سوختگی ها است و یکی از بهترین داروهای زخم پا است. خواص ضد التهابی آن به کاهش تورم و درد کمک می کند ، در حالی که خواص درمانی آن بهبود زخم را تسریع می کند. عسل همچنین ضد باکتری است و می تواند از عفونت بیشتر زخم جلوگیری کند.
 
4. گوتو کولا 
 
زخم پا در بیماران دیابتی
 
10 تا 12 قطره روغن درخت چای
30 میلی لیتر روغن نارگیل
روغن درخت چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید. کمی از این مخلوط را روی زخم های پا بمالید. مخلوط باقیمانده را برای استفاده بیشتر در یک ظرف تمیز نگهداری کنید.
این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده قوی است و برای درمان انواع عفونت های پوستی استفاده می شود. محققان کارایی روغن درخت چای را در درمان زخم های مزمن پا نیز ثابت کرده اند. همچنین فعالیت های ضد باکتری و ضد التهابی شدیدی از خود نشان می دهد ، که می تواند در درمان و بهبود زخم های پا بسیار کمک کند.
 
6. زردچوبه
 
چه دارویی برای زخم پا مناسب است
 
1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

1 تا 2 قاشق غذاخوری آب گرم
کمی فلفل
لیف حمام
سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید. یک لیف کوچک را در این محلول خیس کنید و آن را روی زخم قرار دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن بماند. این کار را روزانه دو بار انجام دهید.
 
سرکه سیب یکی دیگر از درمان های طبیعی اما موثر برای زخم پا است. این ماده حاوی مقادیر زیادی اسید استیک است و همچنین منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است ، که آن را در درمان عفونت های میکروبی مانند زخم پا بسیار موثر می کند. به دلیل خاصیت ترمیم زخم ، از آن به طور گسترده ای برای درمان رگ های واریسی استفاده می شود و از این رو می تواند در درمان زخم های پا بسیار مفید باشد.
 
8. وازلین
 
راههای درمان زخم پا
 
3 تا 4 قطره روغن اساسی رزماری
1 تا 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل
روغن رزماری را با روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را مستقیماً روی زخم های پا قرار دهید. این کار را باید روزانه 2-3 بار انجام دهید. رزماری برای اهداف مختلفی از جمله درمان و مدیریت زخم ها استفاده می شود. این ماده دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به درمان تورم و التهاب کمک کند. رزماری همچنین یک ضد عفونی کننده طبیعی است و از این رو می تواند از رشد باکتری در زخم های پا جلوگیری کند.
 
10. بومادران
 
راههای کنترل زخم پا
 
1 قاشق چایخوری دانه های کتان آسیاب شده
آب
یک قاشق چایخوری دانه های کتان آسیاب شده بردارید و کمی آب به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر غلیظ در آید. این خمیر بذر کتان را مستقیماً روی زخم های پا بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب بشویید. بعد از استفاده از خمیر بذر کتان می توانید زخم را روی پای خود بپیچید و بگذارید یک شب بماند. برای مزایای بیشتر می توانید دانه های کتان را نیز مصرف کنید. این کار را حداقل 1-2 بار در روز انجام دهید.
 
دانه های کتان منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که خاصیت ضد التهابی به آنها می دهد. آنها همچنین به بهبود سریع زخم های باز و زخم های پوستی کمک می کنند. بذر کتان همچنین ضد میکروبی است و می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند.
 
13. بابونه
 
زخم پا در بیماران دیابتی, زخم پا دیابتدرمان زخم پا به طور طبیعی
 
1 قاشق چایخوری گیاه بابونه
1 فنجان آب گرم
یک قاشق چایخوری گیاه بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10-15 دقیقه خنک شود. صاف کنید و بگذارید مدتی خنک شود. یک دستمال تمیز را در این چای خیس کنید و آن را به آرامی در اطراف زخم های پا بپیچید. بگذارید یک شب بماند.
شما می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.
 
مطالعات اخیر نتیجه گرفته اند که عصاره بابونه می تواند بهبود کامل زخم های باز را تسهیل کند. این ماده دارای خواص ضد التهابی است که التهاب و تورم اطراف زخم پا را کاهش می دهد ، در حالی که خواص ضد باکتری آن به مبارزه و جلوگیری از عفونت کمک می کند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب