جستجو
رویداد ایران > خبرها > فواید خوردن گلابی در طول دوران بارداری

فواید خوردن گلابی در طول دوران بارداری

فواید خوردن گلابی در طول دوران بارداری
گلابی یکی از میوه هایی است که به خوردن آن در دوران بارداری سفارش زیادی شده است این میوه همچنین به رفع حالت تهوع مادر نیز کمک می کند.
بارداری، زمان بسیار حساس است که در آن رژیم غذایی متعادل ضروری است. میوه های گرمسیری خوشمزه هستند و برای هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر طعم و مزه،غنی از مواد مغذی می باشند . این بخش به شما کمک خواهد کرد که بدانید در چه صورت گلابی در دوران بارداری مفید هستند و راه های مختلفی که میتوانید آنها را مصرف کنید و احتیاط های مربوط به خوردن آنها نیز آورده شده است. 
آیا می توانم در دوران بارداری گلابی مصرف کنم؟
گلابی در حین بارداری کاملاً ایمن است، آنها کالری کم دارد و محتوای تغذیه بالا برای مادران باردار هستند اما باید مراقب باشید که قبل از مصرف آنها را بشویید البته این در مورد تمام میوه ها صدق می کند. برای خلاص شدن از هرگونه بیماری هایی که مضر است، ممکن است در سطح میوه ساکن باشند و این بیماری ممکن است عوارض بارداری شدید را از طریق بیماریهای مانند توکسوپلاسموز و لیستروزیوس ایجاد کند. 
یک زن باردار در طول روز چند تعداد گلابی می تواند بخورد؟
مقدار توصیه شده گلابی در دوران بارداری، هر روز یک تا سه عدد متوسط است.

آیا گلابی برای بارداری مفید است؟
3. پتاسیم:
گلابی، حاوی پتاسیم در مقادیر کمی است.اما هنوز مسئول چندین عملکردهای بدن در سطح سلولی و بافت می باشد.
که برخی از آنها عبارتند از:
پتاسیم در حفظ فشار خون و همچنین ضربان قلب در جنین و زنان باردار موثر است.کمک می کند تا الکترولیت های موجود در خون و همچنین مایع بافت را حفظ میکند و باعث می شود تا بدن به طور موثر عمل کند.احتمال سرگیجه را کاهش می دهد و سلامت سیستم ایمنی را تضمین می کند. 
4. ویتامین A:
گلابی بسیار غنی از ویتامین A است. مواد مغذی می باشد که در دوران بارداری، به خصوص سه ماهه اول ضروری است. کمبود مواد مغذی می تواند مشکلاتی را در دوران بارداری ایجاد کند.
مزایای آن عبارتند از:
ویتامین ها در ایجاد سیستم ایمنی در ارتباط با سایر مواد مغذی کمک می کند و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهند.این به دلیل بتاکاروتن استخراج شده می باشد.
همچنین باعث بهبود کیفیت بینایی و مشکلات چشم در جنین و حفظ سلامت چشم مادر می شود.به عنوان مثال:ویتامین A بر روی رشد و تکامل جنین تاثیر میگذارد و سیستم تنفسی، سیستم عصبی، سیستم گردش خون و غیره در جنین توسط این ویتامین تنظیم می شود.
علاوه بر این اندام هایی مانند کلیه ها و استخوان ها برای توسعه، نیاز به مقدار مناسبی از ویتامین A دارند.

در بارداری خوردن گلابی خوب است یا بد؟
8. اسید فولیک:
اسید فولیک در جنین ضروری است.اسید فولیک موجود در گلابی از ایجاد نقص لوله عصبی در نوزاد جلوگیری می کند و به تولید سلول های قرمر خونی و پروتئین برای DNA جنین کمک می کند.
برخی از مزایای آن عبارتند از:
اسید فولیک از تولید و توسعه خون و سیستم گردش خون حمایت می کند و طبق آنچه پیش از این در بخش سلامت نمناک شرح دادیم همچنین در توسعه لوله عصبی کمک کننده است و در عملکرد سیستم عصبی کودک بسیار مهم می باشد.
9. پروتئین موجود در گلابی:
پروتئین موجود در گلابی سبب حفظ سلامتی زنان باردار می شود. پروتئین در تامین انرژی و کاهش خستگی زنان باردار نقش موثری دارد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. گلابی به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی برای زنان باردار بسیار مفید است بنابراین زنان باردار باید برای بهره مند شدن از مواد معدنی و مغذی گلابی ، گلابی های سالم، تازه و رسیده و بدون مواد شیمیایی مصرف کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب