جستجو
رویداد ایران > استان ها > سمنان > سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان وجود دارد

سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان وجود دارد

سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان وجود دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه به‌طور متوسط سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان وجود دارد، گفت: کمترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان سمنان است.

اسماعیل غنیان در آئین تکریم مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان سمنان و شورای مهارت به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سمنان در ۱۰ سال گذشته جزو استان‌های با کمترین نرخ بیکاری بوده است، اظهار داشت: به‌طور متوسط سالانه ۱۰ نفر جویای کار در استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه متوسط نرخ دانشجویان در استان سمنان دو برابر متوسط کشوری است، افزود: با رویکردهای اتخاذشده در سال‌های گذشته تعهد اشتغال در استان در گام اجرایی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۸ درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت بودند، تصریح کرد: این رقم در ۹ ماهه سال جاری ۵۵ درصد بوده است.

غنیان با تأکید بر اینکه سال گذشته ۶۵ درصد افراد به کار گمارده شده فاقد مهارت بودند، افزود: این رقم در ۹ ماهه سال جاری به ۴۷ درصد رسیده و این امر حاکی از آن است که توجه به مهارت‌آموزی و استخدام افراد شاغل دارای مهارت در ارتقا سلامت اجتماعی در جامعه و افزایش بهره‌وری تأثیرگذار است.

وی افزود: بر اساس آمار، میزان پایداری افراد دارای مهارت در کسب‌وکار ۲.۵ برابر افراد بدون مهارت است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب