جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نقره جای معاملات طلا را در بازار مشهد گرفت

نقره جای معاملات طلا را در بازار مشهد گرفت

نقره جای معاملات طلا را در بازار مشهد گرفت
رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: با افزایش قیمت طلا ساخت، خرید و فروش زیورآلات نقره در بازار مشهد رونق گرفته است.
محمدباقر معبودی نژاد رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: کارگاه‌های تولیدی زیورآلات در مشهد به سبب رکود بازار، ساخت زیورآلات نقره را به دست گرفته اند، زیرا خریدار بیشتری نسبت به طلا در بازار وجود دارد.

او افزود: مشهد قطب تولید زیورآلات نقره است و ساخت و عرضه زیورآلات نقره یکی از جاذبه‌های گردشگری  مشهد به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد ادامه داد: هرچند شیوع کرونا باعث کاهش ورود مسافر به مشهد مقدس شده است و کارگاه‌های تولیدی در این بخش با ۴۰ تا ۵۰ درصد از ظرفیت خود در حال ساخت زیورآلات نقره هستند، اما به محض حضور مسافران و گردشگران در مشهد بازار نقره به روز‌های اوج گذشته بازمی‌گردد.

معبودی نژاد بیان کرد: رفع ممنوعیت صادرات تا سقف سه کیلوگرم زیورآلات نقره همراه مسافر از سوی دولت که اخیرا به اجرا درآمده است بر رونق بازار نقره در مشهد خواهد افزود و با رفع کرونا و حضور مسافران در مشهد، صادرات در این بخش رونق زیادی خواهد گرفت.

او تصریح کرد: هم اکنون میزان تولید زیورآلات نقره در کارگاه‌های تولیدی بیش از میزان مصرف آن‌ها در بازار است و سنگ نقره داخلی کفاف نیاز را می‌دهد، اما به محض حضور مسافران در مشهد، نیاز به واردات سنگ نقره به وجود خواهد آمد.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد تاکید کرد: دو هزار کارگاه ساخت زیورآلات در مشهد فعالیت دارند که به دلیل تشدید رکود بازار طلا و افزایش تقاضا در نقره، ۵۰ تا ۶۰ درصد از این کارگاه‌ها ظرفیت خود را به ساخت زیورآلات نقره اختصاص داده‌اند.

معبودی نژاد اظهار کرد: در صورت حضور مسافران و گردشگران در مشهد تعداد کارگران طلاسازی‌ها از پنج تا شش نفر فعلی به ۱۰ تا ۱۵ نفر افزایش می‌یابد و معاملات و صادرات بخش نقره رونق زیادی خواهد گرفت.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب