جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آلودگی هوا باعث شدت بیماری کرونا در افراد مبتلا می‌شود

آلودگی هوا باعث شدت بیماری کرونا در افراد مبتلا می‌شود

آلودگی هوا باعث شدت بیماری کرونا در افراد مبتلا می‌شود
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: آلودگی هوا چالشی مهم است که باید به آن توجه شود، آلودگی هوا احتمال ابتلاء به کرونا ویروس را افزایش نمی‌دهد، اما می‌تواند باعث تشدید و شدت بیماری کووید ۱۹ در افراد مبتلا شود.
رضا فدایی ، با بیان اینکه کودکان، زنان باردار، افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم و مشکلات قلبی و عروقی بیشتر در خطر تهدید آلودگی هوا هستند، اظهار کرد: آلودگی هوا احتمال ابتلاء به کرونا ویروس را افزایش نمی‌دهد، اما می‌تواند باعث تشدید و شدت بیماری کووید ۱۹ در افراد مبتلا شود.
وی ادامه داد: برای کنترل و کاهش آلودگی هوا همکاری همه سازمان‌ها و مردم نیاز است، نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، کاهش تردد خودروهای تک سرنشین، جمع‌آوری خودروهای دودزا، کاهش فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی آلاینده و استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی از جمله اقداماتی است که باید برای کاهش آلودگی هوا در اصفهان انجام شود.
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر مسئله کرونا که کادر درمان را درگیر کرده، موضوع افزایش آلودگی هوا نیز به چالشی مهم تبدیل شده است، رسانه‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای آگاهی رسانی و انجام اقدامات لازم در شرایط اضطرار آلودگی هوا باید آمادگی کافی داشته باشند.
وی در خصوص عدم تردد گروه‌های پرخطر، تصریح کرد: گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر از جمله بیماران قلبی، ریوی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و افراد سالخورده در روزهای آلوده نباید از خانه بیرون بیایند و حتماً از ماسک‌های مخصوص استفاده کنند.
فدایی با اشاره به اینکه محدودیت تردد و کاهش فعالیت واحدهای آلاینده هوا در زمان افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، تاکید کرد: افراد باید به تقویت سیستم ایمنی بدن توجه و در روزهای آلوده تا جای ممکن از حضور در هوای بیرون از منزل خودداری کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب