جستجو
رویداد ایران > استان ها > سمنان > کشف بیش از 486 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان

کشف بیش از 486 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان

کشف بیش از 486 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کشف بیش از 486 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان طی نه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان علی تشنه دل در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و با بهره گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و دستگاه های عضو کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا ، بیش از 7600 مورد بازرسی قاچاق کالا از ابتدای سالجاری تاکنون انجام شده است.

وی گفت این بازرسی ها طی گشتهای مشترک و با حضور دستگاههای نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاههای کاشف موضوع ماده (36) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و غیر صنفی و سطح عرضه انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت عمده ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه های کالایی آرایشی و بهداشتی ، مواد دخانی ، مواد غذایی ، سوخت ، آرد و نان و غیره می باشد که تعداد 1237 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی بالغ بر 486 میلیارد و 411 میلیون ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

علی تشنه دل با اذعان به اینکه مبارزه با قاچاق باید مردمی شود، گفت: در مباحث و برنامه ریزی های صورت پذیرفته در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کلان نگری انجام شود و تمامی اقدامات در این زمینه باید هوشمندانه، عالمانه و با در نظر گرفتن تمامی جزئیات و جوانب کار باشد تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب