جستجو
رویداد ایران > خبرها >  گیاه معجزه گر و مهمترین خواص درمانی بابونه

 گیاه معجزه گر و مهمترین خواص درمانی بابونه

 گیاه معجزه گر و مهمترین خواص درمانی بابونه
مدت هاست که چای بابونه، به عنوان یک داروی سنتی، برای طیف گسترده ای از مسائل بهداشتی استفاده می شود. امروزه ، محققان به طور فزاینده ای در حال بررسی اثربخشی بابونه در مدیریت بیماری ها ، از جمله سرطان و دیابت هستند.

چای بابونه چیست؟

چای بابونه یک داروی سنتی است که از گلهای خشک بابونه تهیه می شود. قدرت انواع چای های بابونه متفاوت است ، بعضی از آنها حاوی گل بابونه به مراتب بیشتر از بقیه هستند. چای های پرقدرت نیز به احتمال زیاد در افرادی که آسیب پذیر هستند ، عوارض جانبی ایجاد می کنند. در نتیجه ، بی خطرترین شروع با دوز کم و افزایش به دوزهای بالاتر به آرامی است.
 
بابونه حاوی مواد شیمیایی به نام فلاونوئیدها است. این فلاونوئیدها نوعی ماده مغذی است که در بسیاری از گیاهان وجود دارد و نقش مهمی در اثرات دارویی بابونه دارند. 
  

خواص بابونه

مزایای بالقوه چای بابونه ، که بیشترین شواهد در مورد آن وجود دارد ، شامل موارد زیر است:
 
خواص گل بابونه
 

چه کسی باید از مصرف چای بابونه اجتناب کند؟

گروه های زیر باید از خوردن بابونه اجتناب کنند، مگر اینکه پزشک به آن توصیه کرده باشد:
• افرادی که سابقه حساسیت شدید ، به ویژه به گرده ها دارند : ممکن است بابونه به گرده گیاهان دیگر آلوده شود ، بنابراین می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.
 
• افرادی که قبلاً نسبت به محصولات بابونه واکنش آلرژیک ، حتی خفیف داشته اند : آنها باید از مصرف بابونه اجتناب کنند ، زیرا واکنش های آلرژیک با گذشت زمان بدتر می شوند.
 
• نوزادان و کودکان بسیار خردسال : چای بابونه ، مانند عسل و برخی دیگر از محصولات طبیعی ، ممکن است به هاگ بوتولیسم آلوده شود. بیشتر بزرگسالان سالم می توانند با عفونت مقابله کنند ، اما ممکن است نوزادان نتوانند. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند نوزادان و کودکان خردسال از مصرف عسل اجتناب کنند و همچنین باید از مصرف محصولات بابونه خودداری کنند.
 
همچنین استفاده از بابونه به عنوان جایگزینی برای درمان های پزشکی اثبات شده بی خطر نیست. اگر کسی از داروها استفاده می کند ، باید از پزشک خود در مورد فعل و انفعالات احتمالی با چای بابونه سوال کند.
 
خط پایان  
هزاران سال است که چای بابونه در طب عامیانه استفاده می شود ، که اغلب نتایج دلگرم کننده ای دارد. در حال حاضر ،بابونه یک مکمل است و نه یک دارو.
افرادی که به امتحان چای بابونه علاقه مند هستند باید از آن به عنوان مکمل و نه جایگزین رژیم دارویی معمول خود استفاده کنند. در دوزهای منظم ، مانند 1 تا 2 فنجان در روز ، می توان بهبودهای تدریجی در سلامتی را مشاهده کرد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب