جستجو
رویداد ایران > استان ها > سمنان > انتشار فراخوان نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» در سمنان

انتشار فراخوان نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» در سمنان

انتشار فراخوان نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» در سمنان
فراخوان نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فراخوان نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در سه بخش اصلی «تجربه(عمومی) ویژه کودکان و خانواده‌ها»، «حرفه‌ای» و «شهرداری‌ها» منتشر شد.

بر اساس این گزارش، بخش تجربه(عمومی) ویژه کودکان و خانواده‌ها طراحی شده و در این بخش، کودکان می‌توانند عکس‌هایی که با تلفن همراه یا دوربین‌های دیجیتال ساده به تنهایی یا با کمک والدین گرفته‌اند به جشنواره ارسال کنند.

بخش حرفه‌ای نیز شامل تک‌عکس و مجموعه‌عکس است و در بخش شهرداری‌ها نیز تمامی شهرداری‌های سراسر کشور به‌عنوان یک شخصیت حقوقی می‌توانند نسبت به ارسال ایده‌ها و خلاقیت‌های اجرا شده در قالب عکس اقدام کنند.

با توجه به موضوع و محور اصلی این جشنواره مبنی بر «کودک و توسعه ی پایدار شهری» موضوعاتی مانند «کودک و محیط زیست»، «کودک و فضای بازی ایمن»، «کودک و مشارکت در تصمیم‌گیری شهری»، «کودک و معماری شهری»، «کودک و آئین‌های سنتی ملی و مذهبی»، «کودک و نشاط‌افزایی»، «کودک و کتابخوانی» و «کودک و هویت شهری» برخی از بخش‌های مختلف این جشنواره عنوان شده است.

علاقه‌مندان تا ۱۵ دی ۱۳۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و برای اطلاع بیش‌تر از فراخوان، جوایز جشنواره و چگونگی ارسال آثار نیز می‌توانند به سایت www.shahryaran.semnan.ir مراجعه کنند.

آشنایی کودکان و خانواده‌های ایرانی با معیارها و ملاک‌های یک شهر استاندارد برای زندگی راحت و ایمن، آشنایی کودکان و خانواده‌های ایرانی با آداب و رسوم زندگی شهری اقوام مختلف، شناسایی استعدادهای برتر هنری در میان کودکان و نوجوانان، همگرایی ملی در حوزه‌ی تولید محتوای هنری در قالب عکس در راستای کمک به مدیریت کلان شهری، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار هنری حوزه‌ی کودکان و کمک به انتشار گسترده‌تر آثار به‌ویژه در فضای مجازی از اهداف این جشنواره است.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره‌ی ملی «عکس شهریاران» با هم‌کاری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداری سمنان، سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم و خبرگزاری ایرنا استان سمنان برگزار می‌شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب