جستجو
رویداد ایران > استان ها > کتاب شعر آئینی «شاه شمشاد قدان» توسط نشر هاجر از چاپ خارج شد

کتاب شعر آئینی «شاه شمشاد قدان» توسط نشر هاجر از چاپ خارج شد

کتاب شعر آئینی «شاه شمشاد قدان» توسط نشر هاجر از چاپ خارج شد
کتاب شعر آئینی و عاشورایی «شاهد شمشاد قدان» به قلم نویسنده معاصر کشورمان استاد حسین شیردل از سوی مرکز نشر هاجر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی منتشر و روانه بازار شد.
به گزارش رویداد ایران_قم،حسین شیردل، نویسنده داستان های حماسی دوران دفاع مقدس و شعرآئینی در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: این کتاب با هدف ارائه شعرهایی آئینی و اهل بیتی(ع) بویژه عاشورا گردآوری شده است که امید دارم مورد توجه حضرات معصومین(ع) قرار گیرد.
نویسنده کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» ادامه داد: بعد از چاپ سه مجموعهٔ شعر به نام‌های «قافش شر شد، نشر هزاره‌ققنوس»،  «فنون دلبری، نشر فصل‌پنجم، چاپ سوم» و «کلمات آهو، نشر تمدن‌علمی» با موضوع عاشقانه‌ و‌آزاد؛ این‌بار مجموعه‌ای از اشعار آیینی و عاشورایی را در ۱۰۴ صفحه با نام «شاه شمشاد قدان» به همت مرکز نشر هاجر چاپ و منتشر کردیم.
وی افزود: این کتاب را در دو فصل مجزا آراستیم. فصل اول آن اشعاری‌ست برای آقا حضرت ابوالفضل(ع)  و فصل دوم اشعاری برای دیگر اهل‌بیت(ع) می باشد. شعرهای این کتاب بیشتر در قالبِ غزل، مخمّس و مسمّط و مثنوی سروده شده‌اند.
شیردل بیان داشت: محوریت شعرها در این کتاب، همان‌طور که از نام آن پیداست، ساقی دشت کربلا و شهدای عاشوراست. وجه تمایز و تفاوت اشعار این مجموعه با نمونه‌های مشابه به ادبیّات و غنای ادبی شعرها تکیه زده‌است؛ همچنین دوری از هیجانات دم‌دستی و تعابیر کلیشه‌ای، و نگاه تازه و فربه، به احوال عاشقانه، و معارف و کشف‌های تازه و نو، که به هر شعر پیوسته و پیوست شده، از دیگر امتیازهای این کتاب به شمرده می‌شود.
این نویسنده معاصر کشورمان گفت: از بهترین شعرهای این کتاب می‌توان به؛ «مخمس عاشورایی، ص ۳۸» و سه غزل به‌هم‌پیوسته‌ با مطلع «پاشیده‌ای از هم چه کنم پا شدنت را، تقدیم به آقا علی اکبر(ع)، ص ۷۸» و قصیده‌ای با عنوان «تقدیم به باب‌الحوائج علی‌اصغر، ص ۹۹» اشاره کرد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب