جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی غیرقانونی است

فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی غیرقانونی است

فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی غیرقانونی است
انجمن صنایع روغن نباتی اعلام کرد: با فروش اجباری کالا‌ همراه با روغن نباتی مخالف هستیم و آن را خلاف قانون می‌دانیم.
محمد قاجاریه، بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به اینکه فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر و پس از بروز التهاب در بازار روغن نباتی برخی شرکت‌های پخش و توزیع‌کنندگان مواد غذایی در اقدامی فرصت طلبانه فروش روغن نباتی به مراکز عرضه و مصرف کنندگان را منوط به خرید برخی محصولات نظیر رب، تن ماهی، کیک و غیره کرده‌اند.
او افزود: کارخانه‌های روغن نباتی هیچ نقشی در فروش اجباری سایر کالا‌ها همراه با روغن نباتی ندارند و قیمت گذاری و فروش روغن نباتی توسط کارخانه‌های منطبق با قانون و ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.
قاجاریه ادامه داد: انجمن روغن نباتی از کارخانه‌های تولیدی روغن نباتی خواسته است که با فروش اجباری کالا‌ها همراه با روغن نباتی توسط عوامل توزیعی به شدت مقابله کنند و بسیاری از کارخانه‌ها به صورت مکتوب و رسمی با این موضوع برخورد کرده‌اند.
بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در پایان تصریح کرد: نظارت بر توزیع و فروش مواد غذایی با سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی است و آن‌ها باید برای حل این مشکل ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب