جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > خروج سرمایه از بورس با افزایش نرخ سود بانکی

خروج سرمایه از بورس با افزایش نرخ سود بانکی

خروج سرمایه از بورس با افزایش نرخ سود بانکی
یک فعال بازار بورس و سرمایه با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس را کاهش داده است، گفت: با افزایش نرخ سود بانکی جذابیت سرمایه‌گذاری بدون ریسک که همان سود بانکی است، افزایش یافته و منجر به خروج نقدینگی از بورس می‌شود.
مرتضی نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی باعث شده افراد کمتر در بورس سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: عدم سرمایه‌گذاری و خروج افراد از بورس باعث می‌شود شرکت ها با مشکل نقدینگی مواجه شوند.
وی با بیان اینکه با افزایش نرخ سود بانکی و خروج سرمایه از بورس، وارد دوران رکود در بازار سرمایه می‌شویم، تصریح کرد: یکی از دلایل ریزش بورس این بود که افرادی از افزایش نرخ سود بانکی اطلاع داشته و سرمایه خود را از بورس خارج کردند.
این اقتصاددان با اشاره به خروج ۶۰ هزار میلیارد تومان از بورس، خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یک ماه مرداد تا پایان شهریور ۶۰ هزار میلیارد تومان از بورس خارج شده و به بازار ارز، مسکن، خودرو و بانک ها رفته است.
نعمتی با بیان اینکه وضعیت بازار بورس همچنان نزولی است، تأکید کرد: فروش حقوقی‌ها، خروج سرمایه از بورس و کاهش اعتماد مردم به دولت باعث شده روند بازار بورس همچنان نزولی باشد.
وی درباره عدم اعتماد مردم به دولت نیز گفت: مردم با تشویق دولت وارد بورس شدند اما یکباره بورس شروع به ریزش کرد و دولت هیچ حمایتی از این بازار نداشت و با ادامه این روند نزولی خیلی از سهامداران اعتمادشان از بین رفت و باعث شد فشار فروش بیشتری ایجاد شود.
این فعال بازار بورس تصریح کرد: اعتماد بازار از بین رفته و کفه فروش به خرید می‌چربد اما قطعاً دولت نباید اجازه دهد نرخ سود بانکی افزایش یابد چراکه برخی از آماتورها با تشویق‌های دولت وارد بورس شدند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب