جستجو
رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آمار فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به ۲۲۳۹ نفر رسید

آمار فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به ۲۲۳۹ نفر رسید

آمار فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به ۲۲۳۹ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با ثبت ۵۱ فوتی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان به ۲ هزار و ۲۳۹ نفر افزایش یافت.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان هر روز بحرانی‌تر می‌شود، افزود: از ۵۱ فوتی با تشخیص قطعی ابتلاء به کرونا، ۲۴ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است و ۲۷ نفر هم مربوط به روزهای قبل بوده که نتایج آزمایش آن‌ها تازه مشخص شده است.

وی ادامه داد: از این فوتی‌ها بیشترین سهم با ۱۵ نفر مربوط به مرکز استان بود و بقیه نیز از ۱۱ شهرستان شمال و جنوب آذربایجان غربی بودند که نشان دهنده وضعیت نامناسب شیوع کرونا در استان است.

آقازاده بیان کرد: همچنین با بستری شدن حدود ۲۶۱ نفر دیگر در مراکز درمانی آذربایجان غربی، تعداد بستری‌های بیماران حاد تنفسی در استان به یک هزار و ۶۷۲ نفر رسید که رقم بسیار بالایی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی از کل بیماران بستری شده، ۲۹۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظرند و ۹۶ نفر نیز با شرایط ویژه از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت دو مدافع سلامت استان در طول ۲۴ ساعت گذشته گفت: فرهاد احمدزاده، از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت این شهرستان بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داد.

آقازاده اظهارکرد: همچنین صالح مهدوی‌مجد از پرستاران بیمارستان عارفیان ارومیه نیز روز گذشته بر اثر ابتلاء به کرونا به شهادت رسید.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب