جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > انتقال آب از سرچشمه‌های کارون جزو مهمترین نگرانی‌های مردم خوزستان است

انتقال آب از سرچشمه‌های کارون جزو مهمترین نگرانی‌های مردم خوزستان است

انتقال آب از سرچشمه‌های کارون جزو مهمترین نگرانی‌های مردم خوزستان است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله انتقال آب از سرچشمه‌های رود کارون یکی از نگران‌های اصلی مردم خوزستان است و در صورت تحقق این انتقال، کشاورزی و آب شرب مردم استان با مشکل روبرو می‌شود.

آیت الله محسن حیدری در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخشی از طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرستان کارون اظهار داشت: جنگ تحمیلی با وجود داشتن برکات، خرابی‌ها و نابسامانی به دنبال داشته که عمده این خرابی‌ها در استان خوزستان بوده است.

وی افزود: در اثر جنگ اکثر زیرساخت‌های خوزستان مانند کشاورزی، فاضلاب و طرح‌های عمرانی و ارتباطی نابود شده است. این حجم تخریب در اثر جنگ در هیچ استان دیگری سراغ نداریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ضریب برخورداری خوزستان قبل از جنگ عدد 3 بوده است ولی این شاخص بعد از جنگ به 17 تنزل یافت.

وی ادامه داد: پس از جنگ نیاز بود دولت‌ها، توجه ویژه به خوزستان داشته باشند ولی این توجه صورت نگرفته و اکنون ما از استان‌های کم برخوردار هستیم.

آیت الله حیدری بیان داشت: در دوران پس از انقلاب اسلامی، اقدامات و بسترهای مناسبی فراهم شده ولی این تناسب با حجم خرابی‌ها ندارد و لازم است اهتمام ویژه درباره خوزستان صورت گیرد. اقداماتی مانند احداث سد کرخه و طرح غدیر نمونه‌ای از اقدامات قابل تقدیر است.

وی بیان داشت: مسئله حاشیه نشینی و مشکلات آبفا خوزستان معلول جنگ است و امیدواریم با همت قرارگاه خاتم که در غیزانیه خوش درخشید، این مسائل برای همیشه مرتفع شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مسئله انتقال آب از سرچشمه‌های کارون یکی از نگران‌های اصلی مردم خوزستان است و در صورت تحقق این انتقال، کشاورزی و آب شرب مردم با مشکل روبرو می شود.

وی گفت: ما مخالف انتقال آب برای شرب مردم نیستیم ولی اینکه آب که سهم و مایه حیات استان خوزستان است را برای صنعت و فضای سبز منتقل کنیم، پذیرفتنی نیست.

آیت الله حیدری تاکید کرد: اگر سهم آب خوزستان به درستی اختصاص داده شود، طرح احیای اراضی خوزستان که در حقیقت 2 میلیون هکتار است، عملیاتی می‌شود و ما می‌توانیم به تنهایی امنیت غذایی کل کشور را تامین کنیم.

وی بیان داشت: مسئولان چرا مسئله شیرین سازی آب شور دریا را عملیاتی نمی‌کنند و دنبال انتقال آب از سرچشمه کارون و نابودی خوزستان هستند؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم مسئولان قرارگاه خاتم در این زمینه نیز اهتمام داشته و دقت‌های لازم را لحاظ کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب