جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به کرونا افزایش یافته است

ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به کرونا افزایش یافته است

ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به کرونا افزایش یافته است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون تعداد زیادی از کارمندان ادارات استان به کرونا مبتلا شده و این روند در حال افزایش است.

دکتر رشید حیدری مقدم ، اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در استان همدان افزایشی است و در برخی روزها تعداد مبتلایان به بیش از 100 نفر هم می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه علت ابتلای 53 درصد از بیماران کرونایی مربوط به ارتباطات و رفت و آمدهای درون خانوادگی بوده است، تصریح کرد: برای کاهش آمار مبتلایان و کنترل شرایط نیازمند همکاری مردم در زمینه کاهش تماس‌های درون خانوادگی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در موج سوم کرونا تعداد بیماران بدحال و نیاز به بستری بیشتر شده، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار بیمار تنفسی و مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند.

حیدری مقدم با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی از مهم‌ترین راه‌های مقابله و پیشگیری از کرونا است، اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از 54 درصد به 70 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کل استان قرمز است و هیچ نقطه سفیدی در آن وجود ندارد، افزود: اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد بدون شک با کمبود تخت‌های بستری و تجهیزات بیمارستانی مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه هنوز هیچ داروی قطعی برای درمان کرونا ساخته نشده است، تصریح کرد: بنابراین بهترین راه  مبارزه با این ویروس پیشگیری از ابتلا به آن است.

حیدری مقدم با بیان اینکه درصدی از بیماران با ظاهری سالم و کاملا بدون علامت هستند، گفت: به این دلیل است که از مردم می‌خواهیم ارتباط با دیگران را به حداقل برسانند و از حضور در تجمعات و جمع های خانوادگی دوری کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب