جستجو
رویداد ایران > استان ها > سمنان > شهمیرزاد از اجرای طرح آبخیزداری حوضه گل رودبار بهره‌مند شد

شهمیرزاد از اجرای طرح آبخیزداری حوضه گل رودبار بهره‌مند شد

شهمیرزاد از اجرای طرح آبخیزداری حوضه گل رودبار بهره‌مند شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: اجرای طرح آبخیزداری به حجم ۲هزار و ۸۰۰ متر مکعب در حوضه گل رودبار این شهرستان تکمیل و شهر شهمیرزاد با جمعیت ۱۷ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

حمیدرضا عبدوس ابراز داشت: مهدیشهر اولین شهرستان در استان سمنان و جزو اولین شهرستان‌های کشور در اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات امسال صندوق توسعه ملی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر افزود: طرح‌های آبخیزداری در حوضه گل رودبار در بالادست شهر شهمیرزاد اجرا شده و موجب بهره‌مندی جمعیت ۱۷ هزار نفری این شهر می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوضه گل‌رودبار از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی بیان کرد: ۹ طرح آبخیزداری مانند بند خاکی و بند سنگ و ملات به حجم ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در حوضه آبخیز گل رودبار امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث و تکمیل شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر اظهار داشت: امسال اجرای طرح‌های مکانیکی آبخیزداری مانند بند سنگ و ملات به حجم پنج هزار متر مکعب در ۲ حوضه آبخیز با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی شد که حوضه گل رودبار تکمیل و حوضه هیکو در دست احداث و تکمیل است.
عبدوس اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در سه سال گذشته(۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹) از لحاظ وسعت و حجم طرح در شهرستان مهدیشهر با کارهای انجام شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.
وی یادآور شد: سه سال گذشته ۲۸ هزار متر مکعب طرح‌ آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان مهدیشهر از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی و زیستی در قالب طرح‌های آبخیزداری در حوضه های آبخیز مهدیشهر در دستور کار است.

شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیهشر در ۳۰ کیلومتری شمال سمنان واقع شده و جمعیتی نزدیک به ۲۵ هزار نفر دارد.شهمیرزاد از سال ۱۳۸۶ شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شد و در ارتفاع بیش از هزار و ۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

شهرستان مهدیشهر ۱۵حوضه آبخیز دارد

برچسب ها
نسخه اصل مطلب