جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > افسردگی خود به خود درمان نمی‌شود

افسردگی خود به خود درمان نمی‌شود

افسردگی خود به خود درمان نمی‌شود
به گفته یکی از مسئولان اورژانس اجتماعی استان تهران، افسردگی خود به خود درمان نمی‌شود و در سال‌های آتی مهم‌ترین عامل مرگ و میر خواهد بود.
آسیه ملک دار  گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، «سلامت روان» یعنی وضعیتی که فرد بتواند توانایی‌های خود را بشناسد، آن‌ها را پرورش دهد، مشکلات را رفع کند، خشم خود را کنترل کند و مهارت‌های زندگی را فرا بگیرد.
وی افزود: با دو مولفه می‌توان تشخیص داد که یک نفر سلامت روان دارد یا خیر. مولفه اول نداشتن اختلالات روانی و مولفه دوم کیفیت ارتباط فرد با خود، دیگران و جهان پیرامون است. 
 
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان پیشوا اظهار کرد: همچنین سواد سلامت روان به معنای باور و دانشی است که به اختلالات، علل و مولفه‌های آن و در مجموع به شناخت، پیشگیری و مدیریت اشاره دارد.
 
ملک دار گفت: از هجدهم تا بیست و چهارم اکتبر به نام «سلامت روان» نامگذاری شده است و هدف از آن، آگاهی بخشی در این زمینه است.
 
وی افزود: افسردگی، اضطراب و وسواس از جمله شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که سلامت روان را تهدید می‌کنند.
 
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان پیشوا ادامه داد: این باور که مشکلات روانیبه مرور زمان و به خودی خود رفع می‌شوند، کاملا اشتباه است و افراد برای جلوگیری از تشدید بیماری باید به متخصص مراجعه و درمان را آغاز کنند.
 
ملک دار با اشاره به اهمیت بیماری افسردگی اظهار کرد: بر اساس نتایج پژوهش ها، ۷۵ درصد مردم کشور‌های جهان سومی، شناختی از این بیماری‌ها ندارند و به نظر می‌رسد تا سال‌های آینده افسردگی، یکی از علت‌های مهم مرگ و میر انسان‌ها باشد. 
 
وی افزود: برای ارتقای سواد سلامت، برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره رایگان در پایگاه‌های مربوطه از جمله مهم‌ترین اقدامات سازمان بهزیستی است.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب