جستجو
رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > قیمت خرید تضمینی سیب تاکنون در ارومیه اعلام نشده است

قیمت خرید تضمینی سیب تاکنون در ارومیه اعلام نشده است

قیمت خرید تضمینی سیب تاکنون در ارومیه اعلام نشده است
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار ارومیه با اشاره به پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن سیب در استان گفت: تاکنون قیمت خرید تضمینی سیب به کشاورزان آذربایجان ‌غربی و ارومیه اعلام نشده است.
قاسم عزتی، با اشاره به پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن سیب در استان اظهار داشت: با این حال تاکنون قیمت خرید تضمینی سیب به کشاورزان آذربایجان ‌غربی و ارومیه اعلام نشده است.
وی در ادامه با اشاره به تولید هندوانه در استان‌های جنوبی کشور توسط کشاورزان ارومیه‌ای گفت: کشاورزان این شهر برای تولید هندوانه در شهرهای میناب در بندرعباس و نیز بندرجاسک و بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان، زمین اجاره کرده و روزانه دو هزار تن از این محصول بارگیری شده و به میدان میوه و تره بار ارومیه وارد می‌شود.
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار ارومیه گفت: این هندوانه‌های تولیدی به مصرف شب چله مردم خواهد شد و بخشی از آن نیز صادر شده و از نیمه دوم دی ماه صادرات آن به کشورهای خارجی آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: امید است که امسال صادرات این محصول نسبت به سال گذشته افزایش یابد و هندوانه تولیدی کشاورزان ارومیه‌ای به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی صادر و ارز را وارد کشور کند.
عزتی اظهار داشت: خوشبختانه امسال با توجه به افزایش میزان تولیدات کشاورزی شاهد افزایش صادرات به بازارهای هدف خواهیم شد و با وجود اینکه هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی، قیمت سرسام‌آوری پیدا کرده است اما کشاورزان زحمت‌کش ارومیه‌ای و استان در حال فعالیت و تلاش هستند تا کمبودی در بازار احساس نشود.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب