جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روند ثابت کرونا در استان بوشهر/ اینجا فعلا خبری از موج سوم نیست

روند ثابت کرونا در استان بوشهر/ اینجا فعلا خبری از موج سوم نیست

روند ثابت کرونا در استان بوشهر/ اینجا فعلا خبری از موج سوم نیست
در حالی که اغلب استان‌های کشور تحت تاثیر موج سوم کرونا قرار گرفته و تعداد مبتلایان و جانباختگان روند صعودی دارد، استان بوشهر با تغییرات نسبتا کمی در مبتلایان و فوتی‌ها روبرو است.
بوشهر، آخرین استانی بود که در موج اول شیوع کرونا در کشور اسیر این بیماری شد و اولین مورد مثبت کرونا در استان پس از شیوع بیماری در همه استان‌های کشور ثبت شد.
در موج اول این بیماری، تعداد مبتلایان به کرونا در استان بسیار کم بود و تا مدت‌ها هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و با وجود شیوع گسترده بیماری در برخی از استان‌ها، بوشهر به خوبی خود را حفظ کرد.
اما این وضعیت پایدار نبود و بعد از یکی دو ماه وضعیت استان بوشهر نیز قرمز شد و تعداد مبتلایان روزانه سه رقمی شد و تعداد جانباختگان روزانه نیز در برخی از روزها دو رقمی شد تا بوشهر در شرایط خوبی نباشد.
شدت شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن نیز در استان بوشهر ثابت نماند و حالا این استان نسبتاً وضعیت خوبی دارد و میزان ابتلاء و فوتی‌ها روند ثابت و رو به کاهشی را به خود گرفته است.
استان بوشهر در حالی شرایط نسبتاً ثابتی در شیوع و ابتلای به کرونا به خود گرفته است که در اغلب نقاط کشور شاهد افزایش و روند صعودی ابتلاء و مرگ و میر کرونایی هستیم.

لزوم جلوگیری از موج سوم کرونا
استاندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تلاش فعالان حوزه سلامت و رعایت مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم می‌توان از شیوع گسترده و شکل‌گیری موج سوم کرونا در استان پیشگیری کرد.
عبدالکریم گراوند اضافه کرد: استان بوشهر در موج اول کرونا با همکاری مردم و رعایت مسائل بهداشتی مشکلات کمی داشت ولی در موج دوم بیماری شاهد افزایش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان بودیم.
وی بر لزوم افزایش استفاده مردم از ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: عبور از موج سوم کرونا در استان بوشهر نیازمند مشارکت و همراهی همه مردم است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل بهداشتی است افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان رضایت‌بخش نیست و باید افزایش یابد.
وی خواستار استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان بوشهر کاهش می‌یابد.

استفاده ۷۰ درصد بوشهری‌ها از ماسک
استفاده از ماسک یکی از مهمترین و بهترین راهکارهای پیشنهاد شده برای مقابله با کرونا و پیشگیری از همه‌گیری این بیماری است که میزان استفاده از آن در نقاط مختلف متفاوت است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در این باره بیان کرد: در صورتی که نسبت به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در استان بی‌توجهی شود شاهد موج سوم کرونا خواهیم بود.
سعید کشمیری با اشاره به اینکه بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر که روند ثابتی داشته اکنون کاهشی شده است، افزود: بوشهر با میانگین استفاده ۷۰ درصدی از ماسک جز استان‌های موفق در استفاده از ماسک بوده است.
بدون شک همراهی همه آحاد جامعه در کنترل شیوع کرونا و از بین بردن آن از ‏اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم با ادامه این همراهی شاهد کاهش موارد ابتلاء، بستری و فوت در استان بوشهر باشیم.‌

برچسب ها
نسخه اصل مطلب