جستجو
رویداد ایران > استان ها > سمنان > پیشرفت فیزیکی 90 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان مهدیشهر

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان مهدیشهر

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان مهدیشهر
مسئول مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان 119 هزار هکتار مراتع ییلاقی دارد.

مجید طاهریان اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر دارای 127 هزار هکتار اراضی مرتعی است که 119 هزار هکتار از این اراضی ییلاقی و مابقی قشلاقی است.

وی هدف از اجرای این طرح را نظارت بر پروانه چرای دام با هدف حفظ و تقویت پوشش گیاهی خواند و تصریح کرد: به دلیل وضعیت تغییر اقلیم تاکنون این پایش در 13 سامانه از مراتع مهدیشهر انجام‌شده است.

مسئول مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر ابراز داشت: از مزایای اجرای این طرح در مراتع شهرستان حفظ مرتع در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات لبنی و گوشتی و افزایش علفزارها، آموزش، نظارت و تاکید موارد فنی به بهره برداران، سامان یافتن وضعیت بهره برداران، رعایت فصل چرا، کنترل دام طبق قوانین موجود، تعیین تکلیف مرتعداران مرحوم و تعیین نماینده وراث اجرای بند 48 و ترغیب مرتعداران جهت واریز به موقع عوارض پروانه چرا است که با همکاری و مشارکت بهره برداران، نتیجه مطلوب و مورد نظر که در واقع ایجاد نظم در مراتع از تمامی جوانب است حاصل شود.

طاهریان گفت : مراتع ثروت ملی جامعه هستند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر برای حفظ، بهبود، احیا و اصلاح مراتع از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب