جستجو
رویداد ایران > خبرها > استمرار عملیات گاز رسانی به 185 روستای کوهستانی مازندران

استمرار عملیات گاز رسانی به 185 روستای کوهستانی مازندران

استمرار عملیات گاز رسانی به 185 روستای کوهستانی مازندران
مدیرعامل شرکت گاز مازندران از تکمیل طرح گازرسانی به سه شهر و 185 روستای کوهستانی و سخت‌گذر شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل با اعتبار یکهزار میلیارد تومانی حداکثر تا ۲ سال آینده خبر داد.
"جعفر احمدپور" روز شنبه در جلسه بررسی پروژه گازرسانی به بخش کجور در نوشهر گفت : برای اجرای این پروژه ها 337 کیلومتر خطوط تغذیه در مناطق کوهستانی و صعب العبور انجام می شود که از این میزان 45 کیلومتر آن به صورت 20 اینچی و بقیه لوله گذاری 6 تا 12 اینچ است.
وی افزود : شهرهای پول و کجور در بخش کجور شهرستان نوشهر و شهر بلده در شهرستان نور از جمله این سه شهر کوهستانی است.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به در حال اجرا بودن گاز رسانی بین شهرهای پول و کجور گفت: هم اکنون 11 کیلومتر از مسیر  13 کیلومتر خط انتقال گاز این مناطق انجام شد و بقیه نیز تا آبان ماه امسال به اتمام می رسد.
وی تصریح داشت : این خط لوله از منطقه ونوش بخش مرکزی نوشهر تا 2 راهی کدیر در بخش کجور با لوله 20 اینچی و سپس از آنجا 2 خط لوله 12 اینچی در مسیر اول برای شهرهای پول و کجور و روستاهای بخش کجور و دیگری برای بخش بلده شهرستان نور لوله گذاری می شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران بر سرعت اجرای این پروژه تاکید کرد و اظهار داشت: در راستا کاهش زمان این پروژه به چهار فاز تقسیم شده است تا هر پیمانکار به صورت جداگانه هر فاز پروژه را اجرا کند.
وی افزود : گازرسانی به این مناطق با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستاها حداکثر تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد ، اما به دلیل نزدیکی فاصله بخش کجور به ونوش ، مردم این بخش زودتر از بخش بلده و منطقه چلاو آمل از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
احمدپور همچنین از احداث یک ایستگاه پمپاژ گاز در زمینی به مساحت حدود 2 هزار متر مربع در منطقه ونوش خبر داد.
وی با بیان اینکه حذف مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگل‌ها با بهره برداری طرح گازرسانی به مناطق کوهستانی گفت: اجرای این طرح‌ها موجب از بین رفتن خسارت‌های زیست محیطی ناشی از حمل و نقل و برداشت چوب از جنگل در مناطق کوهستانی می‌شود.
فرماندار شهرستان نوشهر هم در این جلسه بر ضرورت تامین گاز برای شهرهای پول و کجور در وضعیت جوی نامناسب تاکید کرد و گفت: گازرسانی نباید به دلیل وضعیت نامناسب جاده ای و یا شرایط دیگر دچار اختلال شود.
"سعید یزدانی" با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی بخش کجور افزود : این بخش دارای بافت تاریخی است و عملیات گازرسانی دراین منطقه هم باید با استفاده از نظرات نماینده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بر اساس موازین قانونی انجام شود.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب