محمد رحمانیان (کارگردان تئاتر): حرفهایم را میزنم حتی به قیمت توقیف کارم
محمد رحمانیان در آستانه اجرای نمایش تازهاش «عشق روزهای کرونا» گفت که برای اجرای این نمایش نیازمند مجوز مرکز هنرهای نمایشی و مرکز موسیقی بوده است و ادامه داد: اولین بار است که بخشی از وزارت ارشاد در مقابل بخشی دیگر میایستد. گویی دچار مافیا شدهایم.
او همچنین مطرح کرد:برای اجرای این نمایش انواع ذلتها را پذیرفته و کسانی را که در این زمینه مشکلتراشی کردهاند، نمیبخشد و از خداوند میخواهد که آنان را مجازات کند.
این نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر در نشستی خبری که امروز 25 شهریور ماه برگزار شد، بارها تاکید کرد که مسئولیت تمام حرفهایش متوجه اوست و قصد دارد حرفهایی مهم بزند حتی اگر به قیمت تعطیلی اجرای نمایشش تمام شود ولی در عین حال خاطرنشان کرد حضور بازیگران نمایش در این نشست، به معنای تایید سخنان او نیست.
رحمانیان اضافه کرد: تا همین 20 روز پیش آدم محترمی بودم ولی همین که بحث اجرا مطرح شد، بدترین و غیرمحترمانهترین رفتارها را دیدم، بارها پیشت در بسته اتاقها ماندم و تماسهایم بیپاسخ ماند.
وی که برای اجرای این نمایش نیازمند مجوز مرکز هنرهای نمایشی و مرکز موسیقی بوده است، ادامه داد: اولین بار است که بخشی از وزارت ارشاد در مقابل بخشی دیگر میایستد. گویی دچار مافیا شدهایم.
رحمانیان در بخش دیگری از این نشست، کرونا را به عنوان مبدا تاریخ دانست و گفت: کرونا چنان ضربهای به همه باورها، سیاستها و همه بخشهای زندگی ما زد که همه موظفیم این روزها را ثبت کنیم.
او با تاکید بر اینکه بر وجه مستند این نمایش اصرار دارد، ادامه داد: روزنامهنگاران در صف اول ثبت این روزها هستند و ما اخبار و گزارشهای آنان را درباره تاثیر این ویروس بر تغییر مناسبات زندگی ما، بهداشت، آموزش و پرورش، وضعیت مترو و ... میخوانیم به طوری که یکی از اپیزودهای نمایش با بازی بهنوش طباطبایی مشخصا از اخبار گرفته شده است.
رحمانیان تاکید کرد: ما نیز مانند روزنامهنگاران موظف به ثبت تجربه این روزها هستیم و به شیوه خودمان این اخبار و اتفاقات را پوشش میدهیم.
در این نشست غزل شاکری یکی از بازیگران نمایش درباره همکاری دوبارهاش با رحمانیان و گزیدهکار بودنش توضیح داد: اولین حضورم در تئاتر با اقای رحمانیان بود و آنقدر از ایشان یاد گرفتم که یک شبه ره صد ساله رفتم.
او با بیان اینکه روزهای کرونایی خیلی سخت میگذرد،افزود: همین که فرصتی باشد تا نشانههای زندگی را با هم تقسیم کنیم و ساعتهای خوبی را در کنار هم بگذرانیم، خوب است. ضمن اینکه نمایشنامههای رحمانیان پر از طعمهای مختلف است که آدم دوست دارد آن را بچشد.
رجمانیان نیز با قدردانی از همه بازیگرانی که او را در اجرای این نمایش همراهی کردهاند، ادامه داد: همکاری با این گروه مایه افتخارم است و زمانی که نمایشنامه را مینوشتم، صدای غزل در گوشم بود.
در این نشست، حسن علیشیری ترانهسرای این نمایش نیز با ارایه توضیحاتی گفت: شش ترانه قدیمی فرنگی مبنای کار ما بوده و بر اساس هر ترانه فرنگی، یک ترانه ایرانی سروده شده که در مجموع شش اپیزود نمایش را کامل میکند.
قرار است نمایش «عشق روزهای کرونا» از روز پنجشنبه 27 شهریور ماه در فضای باز تالار وحدت اجرا شود.
بخشی از ترانههای این نمایش در نشست خبری اجرا شد. در این نشست امیر کاو آهنین جان،افشین هاشمی، غزل شاکری،بازیگر کودک مبینا طبایی و تعدادی از بازیگران جوان این کار حضور داشتند و بهنوش طباطبایی هم دقایقی برای عکاسی حاضر بود.
این نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر در نشستی خبری که امروز 25 شهریور ماه برگزار شد، بارها تاکید کرد که مسئولیت تمام حرفهایش متوجه اوست و قصد دارد حرفهایی مهم بزند حتی اگر به قیمت تعطیلی اجرای نمایشش تمام شود ولی در عین حال خاطرنشان کرد حضور بازیگران نمایش در این نشست، به معنای تایید سخنان او نیست.
رحمانیان اضافه کرد: تا همین 20 روز پیش آدم محترمی بودم ولی همین که بحث اجرا مطرح شد، بدترین و غیرمحترمانهترین رفتارها را دیدم، بارها پیشت در بسته اتاقها ماندم و تماسهایم بیپاسخ ماند.
وی که برای اجرای این نمایش نیازمند مجوز مرکز هنرهای نمایشی و مرکز موسیقی بوده است، ادامه داد: اولین بار است که بخشی از وزارت ارشاد در مقابل بخشی دیگر میایستد. گویی دچار مافیا شدهایم.
رحمانیان در بخش دیگری از این نشست، کرونا را به عنوان مبدا تاریخ دانست و گفت: کرونا چنان ضربهای به همه باورها، سیاستها و همه بخشهای زندگی ما زد که همه موظفیم این روزها را ثبت کنیم.
او با تاکید بر اینکه بر وجه مستند این نمایش اصرار دارد، ادامه داد: روزنامهنگاران در صف اول ثبت این روزها هستند و ما اخبار و گزارشهای آنان را درباره تاثیر این ویروس بر تغییر مناسبات زندگی ما، بهداشت، آموزش و پرورش، وضعیت مترو و ... میخوانیم به طوری که یکی از اپیزودهای نمایش با بازی بهنوش طباطبایی مشخصا از اخبار گرفته شده است.
رحمانیان تاکید کرد: ما نیز مانند روزنامهنگاران موظف به ثبت تجربه این روزها هستیم و به شیوه خودمان این اخبار و اتفاقات را پوشش میدهیم.
در این نشست غزل شاکری یکی از بازیگران نمایش درباره همکاری دوبارهاش با رحمانیان و گزیدهکار بودنش توضیح داد: اولین حضورم در تئاتر با اقای رحمانیان بود و آنقدر از ایشان یاد گرفتم که یک شبه ره صد ساله رفتم.
او با بیان اینکه روزهای کرونایی خیلی سخت میگذرد،افزود: همین که فرصتی باشد تا نشانههای زندگی را با هم تقسیم کنیم و ساعتهای خوبی را در کنار هم بگذرانیم، خوب است. ضمن اینکه نمایشنامههای رحمانیان پر از طعمهای مختلف است که آدم دوست دارد آن را بچشد.
رجمانیان نیز با قدردانی از همه بازیگرانی که او را در اجرای این نمایش همراهی کردهاند، ادامه داد: همکاری با این گروه مایه افتخارم است و زمانی که نمایشنامه را مینوشتم، صدای غزل در گوشم بود.
در این نشست، حسن علیشیری ترانهسرای این نمایش نیز با ارایه توضیحاتی گفت: شش ترانه قدیمی فرنگی مبنای کار ما بوده و بر اساس هر ترانه فرنگی، یک ترانه ایرانی سروده شده که در مجموع شش اپیزود نمایش را کامل میکند.
قرار است نمایش «عشق روزهای کرونا» از روز پنجشنبه 27 شهریور ماه در فضای باز تالار وحدت اجرا شود.
بخشی از ترانههای این نمایش در نشست خبری اجرا شد. در این نشست امیر کاو آهنین جان،افشین هاشمی، غزل شاکری،بازیگر کودک مبینا طبایی و تعدادی از بازیگران جوان این کار حضور داشتند و بهنوش طباطبایی هم دقایقی برای عکاسی حاضر بود.