جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز ترم جدید تحصیلی در دانشگاه سمنان از هفته آینده

آغاز ترم جدید تحصیلی در دانشگاه سمنان از هفته آینده

آغاز ترم جدید تحصیلی در دانشگاه سمنان از هفته آینده
رئیس دانشگاه سمنان گفت : انتخاب واحد برای دانشجویان از این هفته آغاز شده و ترم جدید تحصیلی برای دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه از هفته آینده 22 شهریور آغاز می شود .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، دکتر مسعود نصیری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه همه بسترها ، امکانات و تجهیزات برای برگزاری کلاسهای غیر حضوری فراهم و آموزشهای لازم نیز ارائه شده است گفت : برنامه های تحصیلی دانشگاه سمنان با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا و وضعیت استان ارائه میشود .
دکتر نصیری با بیان اینکه زمینه برگزاری کلاسها به صورت مجازی هم فراهم شده است افزود : برای حفظ سلامت ، ثبت نام دانشجویان هم الکترونیکی انجام میشود.
وی ادامه داد : کلاسهای درس دانشجویان کارشناسی مجازی است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که دارای دروس آزمایشگاهی و دفاع از رساله هستند به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی ) خواهد بود .
رییس دانشگاه سمنان با بیان اینکه کلاسهای درس دانشجویان جدید الورود از آبان آغاز می شود گفت: دانشجویان جدید الورود  برای آشنایی با دانشگاه و محل تحصیل و اساتید به صورت نیمه حضوری در کلاسهای درس حاضر میشوند.
رییس دانشگاه سمنان از افزایش رشته های جدید دانشگاهی از جمله مهندسی نفت ، صنایع مبلمان و مدیریت سیستمها خبر داد و گفت: در حال حاضر دوازده هزارو 500 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیلند.
دکتر نصیری به اجرای طرحهای عمرانی دانشگاه سمنان هم اشاره کرد و گفت : علی رغم مشکلات مالی ، پروژه‌های عمرانی دانشگاه هیچکدام تعطیل نبوده و همگی در حال عملیاتی شدن و فعال هستند .
وی به برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی رویکردهای زیستی، پزشکی و علوم پایه به کووید-19 به میزبانی دانشگاه سمنان اشاره کرد و گفت :با توجه به بحران جهانی پاندمی کووید-19، این سمپوزیوم بین‌المللی 20 و 21 شهریورماه 1399  و در چارچوب بیست‌ ویکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی برگزار می‌شود .
در این نشست مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان به نمایندگی از اصحاب رسانه درباره اهمیت علم آموزی مطالبی بیان کرد.
حجت الاسلام توکلیان علم آموزی و پیشرفت در مسیر علم را راه رسیدن انسان به کمال و دانشگاه را از موثرترین ابزارهای تربیت انسانهای وارسته عنوان کرد.
معاونان بخشهای مختلف دانشگاه در بخشهای آموزشی، پژوهشی ، دانشجویی و فرهنگی و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گزارشی از عملکرد حوزه های خود ارائه کردند.
قدر دانی از فعالان عرصه رسانه نیز از دیگر برنامه های این نشست خبری بود .


برچسب ها
نسخه اصل مطلب