جستجو
رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > توضیحات تندگویان درباه علت توقف ثبت نام «وام ازدواج»

توضیحات تندگویان درباه علت توقف ثبت نام «وام ازدواج»

توضیحات تندگویان درباه علت توقف ثبت نام «وام ازدواج»
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص مشکلات ایجاد شده برای ثبت نام «وام ازدواج» گفت: افزایش متقاضیان وام ازدواج و همچنین میزان تخلفات خرید و فروش آن، شبکه بانکی را دچار سردر گمی کرده این در حالیست که هرچند در روند پرداخت وام ازدواج تاخیری ایجاد شده است، اما جای نگرانی نیست و وامهای متقاضیان تا پایان امسال حتما بدستشان می رسد.
محمدمهدی تندگویان ، با بیان اینکه در حال حاضر شبکه بانکی برای پرداخت وام ازدواج دچار مشکلات و سردرگمی هایی شده زیرا هم از یک سو با افزایش متقاضیان وام و موضوع تبعات سنی مواجه شدیم و از سوی دیگر میزان تخلفات خرید و فروش وام ازدواج در جامعه بسیار زیاد شده است و برخی نیز وام دریافتی را برای امر ازدواج تخصیص نمی دهند و بر مبنای این اتفاقات، جامعه متقاضی وام با میزان ازدواج ها هیچ تناسبی ندارد و ما در این راستا پیش از این تذکر داده‌ بودیم.
وی در ادامه این را نیز گفت که البته جای نگرانی نیست و وام های متقاضیان هرچند با تاخیر، اما تا پایان امسال حتما پرداخت خواهد شد.
تندگویان معتقد است که باتوجه به حجم متقاضی موجود ممکن است برخی از بانک‌ها در ابلاغ اعتبارات و سهمیه‌بندی استان‌ها دچار دیرکرد شوند؛ البته همه افراد وام ازدواج را دریافت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد و تا پایان سال، دولت با تمام توان اعتبارات را تسویه می‌کند اما به دلیل مشکلات موجود پیش‌بینی‌های تامین اعتبار دچار مشکلاتی شده است. 

وی در ادامه به هدفدار نبودن اعتبارات دولت برای افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: چرا دستورالعملی تدوین نشود تا در آن قید شود که به زن ۵۰ ساله‌ای که دیگر فرزندآور نیست وام ازدواج جوانان تعلق نگیرد؟ مشخص است که زن ۵۰ ساله نمی‌تواند خانواده‌ای ایجاد کند، حتی اگر طلاق صوری نگرفته باشد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که معتقد است پرداخت وام ازدواج اصالتا کار خطایی است، بیان کرد: باید در این کشور نگران موضوع جمعیت باشیم، تمامی مشوق‌ها و فعالیت‌های دولت‌ها طی ۲۰ سال گذشته معطوف به امر ازدواج بوده است اما با کاهش وحشتناک جمعیت روبه‌رو هستیم. ای کاش به جای مشوق‌های مقطعی و وام‌هایی که هیچ کمکی نکرده است، بر روی موضوع فرزندآوری متمرکز شویم و سقف مشخصی در کشور معین کنیم، به این صورت که اگر هر خانواده حداقل دارای چهار فرزند باشد، تسهیلات دولتی به صورت مداوم در اختیار آنها قرار بگیرد.
تندگویان تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای اروپایی به موضوع ازدواج نمی‌پردازند، اما در زمینه فرزندآوری به معافیت‌های مالیاتی، بیمه و ارائه مسکن به خانواده ها بر حسب بعد جمعیت را مدنظر دارند. در این کشورها خانواده‌های چهار نفره‌ای هستند که اگر سرپرست خانواده بیکار شود، دولت مسکن و تامین درآمد آن خانواده را به ازای هر فرزند به طور مشخص پرداخت می‌کند و هر فرزند نیز خانواده را به میزان ۲۵ درصد از پرداخت مالیات معاف می‌کند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب