جستجو
رویداد ایران > خبرها > سطح نسبتا بالای ابتلا و مرگ کرونا در کشور / شدت بالای مرگ و میر در ۶ استان

سطح نسبتا بالای ابتلا و مرگ کرونا در کشور / شدت بالای مرگ و میر در ۶ استان

سطح نسبتا بالای ابتلا و مرگ کرونا در کشور / شدت بالای مرگ و میر در ۶ استان
بر اساس اعلام کمیته اپیدمیولوژی بیماری کووید-۱۹، در هفته منتهی به ۱۰ مردادماه هر چند که موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا نسبتا ًبالا است، اما ثبات و تغییرات مختصر نزولی در آن دیده می شود. همچنین در این مدت، شدت بالای ابتلا و مرگ مربوط به شش استان زنجان، لرستان، اردبیل، فارس، تهران و آذربایجان شرقی بوده است.
 تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۸ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۷۲ نفر رسیده و مرگ ۶۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است. روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۱ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۸۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران تا ظهر روز گذشته (۱۳ مردادماه) مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسیده و متاسفانه ١٧ هزار و ١٩٠ نفر نیز به این دلیل جان خود را از دست داده اند. همچنین خوشخبتانه تاکنون ٢۶٨ هزار و ١٠٢ نفر از بیماران، بهبود یافته اند.


همچنین بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹، تا یازدهم مردادماه، ۱۵ کشور اول از نظر ابتلا به بیماری کرونا در جدول زیر می آید که بر اساس آن کشور آمریکا، برزیل و هند رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. کشورمان نیز از نظر وضعیت ابتلا به کرونا در رده دهم قرار دارد.

تجارب کشـورهای جهـان در مواجهـه با کووید-۱۹؛ این بخش کلمبیا

کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی، با مساحت ۱.۱۰۹.۵۰۰ کیلومترمربع و جمعیت ۵۰.۹۲۵.۸۹۶ نفر است. موارد کووید-۱۹ در این کشور از تاریخ شانزدهم اسفندماه ۱۳۹۸ گزارش شد و هم اکنون در رتبه دوازدهم کشورهای جهان از نظر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد. در این کشور تاکنون ۲۸۶.۰۲۰ مورد تأییدشده بیماری و ۹.۸۱۰ مورد مرگ گزارش شده است.
برخی از تجارب و اقدامات انجام شده در کشور کلمبیا شامل موارد زیر است:
- شروع تدابیر کنترلی و پیشگیرانه اعم از جداسازی و محدودیت‌های تردد توسط مردم قبل از اعلام رسمی قرنطینه
-  اعلام رسمی قرنطینه توسط دولت از ۶ فروردین ماه ۹۹، اجرای قرنطینه اجباری افراد بالای ۷۰ سال و تمدید قرنطینه تا ۲۵ تیر ۹۹
- محدودیت ساعات کاری و دورکاری افراد بالای ۶۰ سال
- اقدامات سختگیرانه نیروهای ارتشی برای اعمال محدودیت‌ها
- کاهش بیش از ۸۰ درصدی مراجعات به فروشگاه‌ها، اماکن تفریحی و ایستگاه‌های تردد حمل و نقل عمومی به دنبال اجرای محدودیت ها
- تنظیم پروتکل های بهداشتی کووید-۱۹ برای بخش های مختلف از جمله صنایع، کارخانجات و حمل و نقل
- کمک های مالی به برخی شرکت‌ها و اقشار آسیب‌پذیر
برچسب ها
نسخه اصل مطلب